جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ شیخ کربلایی گفت: منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۸ نتوانسته حقوق بشر را حفظ و تامین کند و رنج ها و مشکلات جامعه بین الملل در سال های گذشته و جنگ ها و فجایع فراوان، بهترین دلیل بر این مدعا می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت آستان مقدس حسینی در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره بین المللی تراتیل السجادیه در کربلا گفت: منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد در سال 1948 نتوانسته حقوق بشر را حفظ و تامین کند و رنج ها و مشکلات جامعه بین الملل در سال های گذشته و جنگ ها و فجایع فراوان بهترین دلیل بر این مدعا می باشد.

وی افزود: مشکل در دو امر است اول اینکه این منشور تمامی حقوق را در بر ندارد و به صورت کامل تنظیم نشده است و دوم اینکه نتوانسته زمینه اجرای بندها و مواد خود را فراهم سازد.

تولیت آستان مقدس حسینی خاطر نشان کرد: البته این برای ما عجیب نیست، زیرا وضع کننده این قانون با هر مقام علمی و قانونی که باشد، باز هم ثمره کار او یک محصول بشری است که نقایص زیادی خواهد داشت و بر اساس مصالح زودگذر و جزئی نوشته شده است و واضع آن نیز به ناچار تحت تاثیر نظریات انسانی و شرایط اجتماعی و سیاسی و اقتصادی این قانون را وضع کرده است.

وی در پایان گفت: مرحله امامت امام سجاد علیه السلام نیز زمانی سرشار از مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بوده، اما با این حال این امام بزرگوار در آن شرایط، گنجینه های علوم و معارف موسوم به رساله حقوق را برای انسان ها به یادگار گذاشته است.

کلمات کلیدی: شیخ عبدالمهدی کربلایی، امام سجاد(ع)، رساله حقوق، منشور حقوق بشر سازمان ملل، جشنواره تراتیل السجادیه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha