سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

حوزه / رئیس هیئت امنا موسسه روایت سیره شهدا گفت: مشکل امروز جامعه، کم رنگ شدن نقش خدا و قیامت زندگی اجتماعی برخی مسئولین و مردم به‌واسطه حب دنیا است.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، شب گذشته در مراسم عزاداری حسینی، اصفهان اعمال را به سه دسته عبادات، معاملات و ارتباطات تقسیم‌بندی کرد و گفت: برای رسیدن به احسن الاعمال باید، شاخصه‌های احسن الاعمال که در دعای مکارم الاخلاق امام سجاد (ع) بیان‌شده، رعایت شود.

وی با اشاره به عدم وابستگی و دلبستگی به دنیا افزود، افراد باید بدانند در این دنیای فانی مسافر هستند و روزی فرا می‌رسدکه باید پاسخگوی اعمال انجام داده خود باشند.

حجت‌الاسلام المسلمین ماندگاری بابیان اینکه حب‌دنیا، میل و کشش به دنیا را به همراه دارد و آرزوهای مادی و کوتاه را به ارمغان می‌آورد، تأکید کرد: هرکس تلاش‌هایش برای دنیا باشد خداوند بهره‌ای کوچک از دنیا به او می‌دهد، ولی اگر کسی نیتش آخرت باشد، خداوند چندین برابر عمل به او عطا خواهد کرد.

رئیس هیئت امنا موسسه روایت سیره شهدا  ادامه دا: کسانی که گرفتار حب‌الدّنیا شوند دچار آفت می‌شوند که به ‌واسطه این از حق جانب‌داری نمی‌کنند و حتی رو در روی آن قرار می گیرند ، مانند اهالی کوفه که از ترس ابن زیاد و به طمع غنیمت نه‌تنها به امام حسین (ع) کمک نکردند بلکه در مقابل آن وجود گران‌قدر صف‌آرایی کردند.

وی با اشاره به کم‌رنگ شدن نقش خدا و یاد قیامت در زندگی مردم گفت : همه اعمال را فقط برای رضایت خدا انجام دهیم و سعی کنیم همواره اعمالمان بوی اخلاص و تعبد بدهد و تنها حرص و طمع در عبادت داشته باشیم

حجت‌الاسلام المسلمین ماندگاری با اشاره به سبک زندگی در جامعه اسلامی اظهار داشت : همواره باید در زندگی خود سعی کنیم مادیات را ملاک قرار ندهیم و تدین و اخلاص در عمل را رکن اساسی خود در تمام عرصه ها بدانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha