دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

حوزه/ کارشناس مذهبی با تأکید بر لزوم وحدت بین مسلمانان گفت: امروزمسلمانان در آماج حملات دشمنان و فتنه گران بوده و باید وحدت خود را حفظ نمایند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ماندگاری، امروز  طی مراسمی در حسینیه رضوی اصفهان با تأکید بر امر ولایت و ولایت‌پذیری اظهار کرد: انسان باید همواره  در صراط مستقیم قدم بردارد، مسلمان‌ها هرروز ده بار در نمازهای یومیه از خداوند درخواست صراط مستقیم می‌کنند و این صراط چیزی جز ولایت نیست.

عضو موسسه روایت سیره شهدا،  بابیان اینکه بر اساس روایات رسیده صراط مستقیم، همان صراط ولایت محمد (ص) و آل محمد(ص) است افزود، با توجه به تفاسیر آیه 65 سوره مبارکه نساء و آیه 54 سوره مائده، این‌گونه استنباط می‌شود: هرکس در دفاع از ولایت ثابت‌قدم نباشد، مرتد از دین و از صراط مستقیم دورمانده و به سعادت و رستگاری نمی‌رسد.

وی، با تأکید بر لزوم وحدت بین مسلمانان در عصر حاضر که آماج حملات دشمنان و فتنه گران است ادامه داد: خداوند در قرآن کریم واجبات را معرفی کرده که برائت از دشمنان و وحدت دو نمونه از آن می‌باشد. برای تشخیص بین دو واجب که کدام واجب‌تر است، باید به نظر ولایت توجه کرد و در حال حاضر ولایت، امر به وحدت کرده تا مسلمانان در مقابل دشمنان ضعیف و خار نشوند.

این کارشناس مذهبی، بابیان قرار دادن ملاک عمل بر اساس قرآن و زیارت عاشور عنوان کرد: برائت از ملاک بهترین جایگزین به‌جای برائت از شخص است. در قرآن بیشتر ملاک‌ها همچون برائت از مشرکین، کافرین و ... مطرح‌شده و ما می‌توانیم از همین الگو نهایت استفاده را ببریم.

حجت‌الاسلام‌ ماندگاری تصریح کرد: انسان در صورت نداشتن امام برحق گمراه و از مسیر خداوند دور می‌شود لذا دشمنان دین خدا درصدد هستند تا اسلام‌هایی همچون اسلام آمریکایی را جایگزین اسلام ناب محمدی(ص) کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری در پایان یادآور شد، اگر می‌خواهید راه بندگی را گم نکنید باید همه‌چیز را از آن خدا بدانید و تنها یاری و هدایت را از سمت او امیدوار باشید و بدانید تنها با ولایت می‌توان به خدا رسید.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha