پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
ماندگاری

حوزه/ ابلیسی که می تواند پیغمبر قلابی مثل سامری را در زمان پیامبران الهی و نیز امیرالمومنین قلابی در زمان حکومت بنی امیه تربیت و معرفی کند، آیا نمی تواند در زمان ما مرجع قلابی درست کند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، در مراسم شب هشتم ماه محرم، در جمع عزاداران حسینی(ع)اصفهان، گفت: خداوند وعده داده که راه صحیح را به کسانی که به دنبال راهنما و هادی باشند، نشان می دهد، اما به شرطی که حدود الهی را رعایت و تقوا پیشه کنیم. البته در این بین عده ای به دنبال راهنما می روند و برخی هم به دنبال راهزن، ولذا راه را گم می کنند.

وی در ادامه با اشاره به انحراف جریانی به نام شیعه انگلیسی، تصریح کرد، ابلیسی که می تواند پیغمبر قلابی مثل سامری را در زمان پیامبران الهی و امیرالمومنین قلابی در زمان حکومت بنی امیه تربیت و معرفی کند، آیا نمی تواند در زمان ما آخوند قلابی و یا مرجع قلابی درست کند؟ لذا باید مراقب باشیم راهنما را از راهزن تشخیص دهیم.

*ولی فقیه؛ راهنما و شاخص حرکت در مسیر صحیح

این کارشناس مسائل مذهبی خطاب به عزاداران حسینی(ع) گفت: خداوند در قرآن شاخص ها را به ما معرفی کرده است آنجا که می فرماید "انما ولیکم الله و رسوله والذین امنوا الذین یقیمون الصلوه و یوتون الزکوه و هم راکعون" لذا در عصر غیبت صغری نواب خاص که چهار نفر بودند و در زمان کنونی ولی فقیه یعنی مقام معظم رهبری شاخص هستند و اگر ما گوش به فرمانش باشیم، گمراه نمی شویم.

رئیس هیئت امنا موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که امروز در دورترین کشورهای آفریقایی و آمریکایی جوانان مسلمانی هستند که شاخص ها را تشخیص داده و دنباله روی می کنند، اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم در جمهوری اسلامی ایران، عده ای نمی توانند و یا نمی خواهند راهنمای خود را به درستی تشخیص دهند و دنباله روی کنند، لذا دنبال راهزن می روند.

*تفرقه افکنی اساس کار تشیع انگلیسی

وی در ادامه به تفاوت دیدگاه راهنما و شاخص امروز با دیدگاه مقابل در مسائل روز پرداخت و با ذکر مثالی  به وجود آیات و دستورات وحدت و برائت در قرآن اشاره کرد و گفت: متاسفانه سردمداران شیعه انگلیسی بر طبل تفرقه می کوبند، در حالی که راهنمای ما دعوت به وحدت می کند و توهین به مقدسات اهل سنت را شرعا و عقلا حرام می داند. حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در این زمینه به مثالی اشاره کرد و گفت: دو برادر که با هم اختلاف و دعوا دارند، وقتی مهمان برایشان می رسد، برای حفظ آبروی خود و پدرشان هم که شده، دعوا را کنار می گذارند؛ ما نیز با اهل سنت برادریم، 99درصد آنها نیز ما را برادر دینی خود می دانند، لذا ما مسلمان اگر چه اختلاف نظر داریم، ولی در حضور غریبه ها باید آبروی رسول الله(ص) حفظ کنیم؛ پس در شرایط کنونی وحدت بر برائت می چربد. اما در خصوص برائت ما باید جای برائت مصداقی بر برائت ملاکی تاکید کنیم، یعنی به مقدسات دیگران توهین نکنیم، بلکه از صفات همچون ظلم و بی عدالتی برائت جوییم و لعنت بفرستیم.

*معرفی چهره ای خشن از تشیع!!!

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری به مساله قمه زنی به عنوان مثال دیگری در زمینه تفاوت دیدگاه راهنما و راهزن اشاره کرد و افزود: بر فرض این که قمه زنی را نشانه محبت بدانیم، ولی باید گفت: قمه زنی در این صورت تصویر عاشقانه ای است که در دنیا نه تنها تفسیر عاشقانه از آن  نمی شود، بلکه آن را مصداق خشونت در مذهب تشیع می شناسند؛ لذا راهنمای ما می گوید قمه زنی حرام است.

*قمه زنی، جوانان اروپایی علاقمند تشیع را فراری می دهد

وی اضافه کرد، امروز جوان اروپایی و آمریکایی که می خواهد به اسلام گرایش پیدا کند و مصادیق خشونت با ترویج شیعه انگلیسی در شیعه می بیند، از اسلام و تشیع رویگردان می شود.

رئیس هیئت امناء موسسه روایت سیره شهدا در پایان به وعده دیگر خداوند اشاره کرد و گفت: خداوند وعده داده که اگر با من معامله کردید و سرمایه، جان و مال خود را در راه من هزینه و استفاده کردید، شما را نصرت و یاری می دهم و برکت و عاقبت به خیری نصیب تان می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha