دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌الله محمدرضا ناصری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: ۳۶ سال از انقلاب می‌گذرد و ما هیچ کاری برای فرزندانمان نکرده ایم، فقط به آنها گفته ایم زبان بخوان، ریاضی بخوان، فیزیک بخوان، ولی به فکر دین و فرهنگ آنها نبوده ایم!

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، در نشست تحکیم بنیان خانواده که به همت دادگستری استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: نکته مهمی که باید در ارتباط با ازدواج به آن توجه داشت، این است که جوانان باید فلسفه ازدواج و تشکیل خانواده را درک کنند.

وی ادامه داد: جوانان در یک زمانی احساس نیازی در وجود خود می‌بینند و اگر لاابالی‌گر نباشند، تن به ازدواج می‌دهند که بتوانند نیاز خود را برطرف کنند، ولی هنوز فلسفه ازدواج را متوجه نشده‌اند.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت محبت و مودت در اسلام، گفت: محبت و مودت به معنای دوست یابی است و در حدیث پیامبر(ص) است کسانی که دوست‌یابی آنها خوب است، نصف عقل را دارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: متاسفانه به دلیل مسائل مختلفی از جمله خواسته‌های ظاهری، روابط مجازی، طولانی شدن ازدواج، تاخیر در ازدواج و پایین آمدن دوام ازدواج، اصول ازدواج را مشاهده نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در تحکیم بنیان خانواده، نوع کار بانوان است، گفت: نمی‌گوییم بانوان شغل نداشته باشند، چرا که استعدادی که خداوند به آنها داده را باید در نظر گرفت و از این استعداد بهره برد، ولی در این شغل باید چهار ساعت در روز آنها سر کار باشند. و بقیه ساعات را در کنار فرزندش باشد تا فرزند مجبور نشود به اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای رو بیاورد.

آیت الله ناصری با اشاره به نفوذ سبک غربی به زندگی مردم، ابراز داشت: کانون خانواده در غرب معنی ندارد و امروز غرب نتیجه اشتباه کار خود را دیده و به آن هم اعتراف می‌کند، ولی می‌خواهد نتیجه شکست خود را در سبک زندگی به مردم کشورهای اسلامی به ویژه ایران هم تحمیل کند.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری‌ها باید اساسی باشد و متاسفانه ما در تمام مسائل دینی و اخلاقی پیشگیری نکرده و تربیت دینی را از بچگی برای فرزندانمان شروع نکرده ایم،بیان کرد: متاسفانه امثال رشدی‌ها مکتب‌ها را از بچه‌های ما گرفتند و به جای آن مدرسه ساختند و آنها را از قرآن و روحانی‌ها جدا کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: ما هنوز هم بیدار نشده ودر تربیت فرزندان به مسائل دینی توجه نکرده و مدارس بیشتر به مسائل علمی توجه دارند. باید در کتابهای درسی آنها مواردی گنجانده شود که بتواند قدرت انتخاب بهتری داشته باشد.

امام جمعه یزد افزود: غرب در حال ترویج زندگی تک فردی است و زمانی که انسان احساس تنهایی می‌کند این فرهنگ به جوانان ما می‌گوید که با یک سگ یا حیوان دیگری زندگی کند، در واقع فرهنگ غربی سگ را جایگزین والدین می‌کند.

وی تاکید کرد: 36 سال از انقلاب می‌گذرد و ما هیچ کاری برای فرزندانمان نکرده ایم، فقط به آنها گفته ایم زبان بخوان، ریاضی بخوان، فیزیک بخوان، ولی به فکر دین و فرهنگ آنها نبوده ایم!

آیت الله ناصری تصریح کرد: افزود: باید از هم اکنون علاوه بر فرهنگ‌سازی برای جوانان، به دنبال برنامه‌ریزی برای کودکان باشیم تا ثمره آن را در آینده و چندین سال دیگر ببینیم.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه مواد مخدر هم یکی از مشکلات و معضلات اجتماعی است، گفت: متاسفانه ما در گذشته نگران بودیم که فرزندان ما در دبیرستان در خطر مواد مخدر هستند، ولی امروز مواد مخدر به درون دبستان‌ها هم کشیده شده و دبستانی‌ها هم در معرض این خطر قرار درند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha