دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی، امام جمعه ارومیه با حضور در خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه از نزدیک با فعالیت های سامانه خبری آشنا شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های خبری حوزه با بیان این که اعتماد، یکی از مباحث مهم در عرصه اطلاع رسانی است، تصریح کرد:  متأسفانه در عصر کنونی مردم به برخی از اخبار منتشره از رسانه ها اعتماد ندارند؛ بنابراین خبرگزاری حوزه می‌تواند الگویی مناسب برای پیگیری و انعکاس مباحث خبری در فضای اجتماعی باشد.

وی با تأکید بر این که صداقت رسانه‌ای یکی از اصول مهم اطلاع رسانی به شمار می‌رود، اذعان داشت: صداقت رسانه‌ای اصل مهمی است، که باید در عرصه اطلاع رسانی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که خبرگزاری حوزه، الگویی برای نهادینه سازی اخلاق و امانت‌داری رسانه‌ای در عرصه‌های مختلف اطلاع رسانی است، ابراز داشت: اطلاعات و اخبار باید به دور از جنجال آفرینی بوده، رویدادها آنچنان که واقع شده، منعکس گردد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی ویژگی‌های جغرافیایی این استان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تفاوت‌های فرهنگی و مذهبی درآذربایجان غربی، بستر مناسبی است تا ضمن بهره‌گیری مناسب از جریان‌سازی‌های خبری، گفتگوی ادیان و مذاهب و نیز وحدت اسلامی را مدیریت نمود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان ضمن تقدیر از انعکاس مخلصانه اخبار مراجع و علمای حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: مشاهده توفیقات سامانه اطلاع‌رسانی حوزه‌، مایه امیدواری و افتخار بوده، شور و شوق مضاعفی را در میان فعالان حوزوی ایجاد می‌کند.

*حوزه توفیقات پر فروغی را در عرصه رسانه کسب کرده است

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسن مولایی مدیر مسئول خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه، ضمن خیر مقدم به نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی، ضمن ارائه دستاوردهای رسانه حوزه گفت:این رسانه از دو بخش خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه تشکیل شده است.

وی با بیان این که تا چندین سال پیش حوزه، علی رغم داشته‌های متبرک به آیات و روایات در  عرصه رسانه فعالیت چندانی نداشت؛ خاطرنشان کرد: دو بال رسانه‌ای حوزه های علمیه در کنار یکدیگر توفیقات پرفروغی را در عرصه رسانه کسب نموده است.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه، در ادامه با تأکید بر این که مراجع عظام و بزرگان حوزه از رویکردهای کلی سامانه اطلاع رسانی حوزه ابراز رضایت دارند، اظهار داشت: مجموعه خبری حوزه‌، همواره در نوسانات سیاسی و اجتماعی اصالت حوزه را با تمسک به ادبیات روز رسانه‌ای حفظ نموده است.

وی با اشاره به کسب عنوان برتر خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق در بخش دین و اندیشه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، تصریح کرد: در عصری که رقابت‌های رسانه‌ای بسیار لغزنده بوده و فعالیت در آن بسیار سخت است، رسانه حوزه‌، با تأکید بر آداب و اخلاق اسلامی به این وادی ورود نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین مولایی در پایان با بیان این که هم اکنون سایت خبرگزاری حوزه، به مرجع خبری رسانه‌های کشور تبدیل شده است، ابراز داشت: امیدواریم ضمن اهتمام به همکاری های روز افزون با نهادهای حوزوی سراسر کشور، بتوانیم از ظرفیت‌های جغرافیای مناطق مختلف حداکثر استفاده را برای نشر معارف ناب الهی در پیش بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha