دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کتاب «شعری برای او»

‏حوزه/ کتاب «شعری برای او»: نگاره هایی درباره علامه بلاغی از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» «شعری برای او» نگاره‌ هایی درباره زندگانی علامه بلاغی است؛ در بخشی از این کتاب می‌ خوانیم:

محمدجواد در سایه نخل حیاط نشسته بود. کتابی را که در دست داشت ورق زد و از گوشة چشم به مادرش نگاه کرد تا اگر باز هم مادر کاری دارد، کمکش کند. مادر کنار تنور نشسته بود و خمیر را ورز می ‌داد و مثل همیشه زیر لب ذکر می ‌گفت. مادر گفت: مقداری هیزم بیاور. محمدجواد آخرین جملة کتاب را خواند و از جایش بلند شد. به انباری رفت و چند شاخة خشکیده آورد و در تنور گذاشت. کتاب را برداشت و به اتاق پدرش رفت.

شیخ حسن با دیدن او پرسید: کاری داری؟. محمدجواد کتاب را روی میز گذاشت و گفت: خواندم.

شیخ با تعجب گفت: دیروز کتاب را به تو دادم. محمدجواد به کتاب ‌های پدرش نگاه کرد: همة اینها را خواندم و به یاد سپردم.

شیخ حسن گفت: هر کتابی را که می ‌خواهی بردار. محمدجواد دستش را دراز کرد. دستش نرسید. روی پنجة پایش بلند شد. انگشتانش به جلد کتاب خورد اما نتوانست آن را بردارد. شیخ حسن لبخندی زد و از جا بلند شد. نهج ‌البلاغه را به دست او داد. محمدجواد همان‌ طور که از اتاق بیرون می ‌رفت، آن را باز کرد و مشغول خواندن خطبه ‌ای از نهج ‌البلاغه شد.

کتاب «شعری برای او»: نگاره هایی درباره علامه بلاغی به قلم فاطمه بختیاری با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 8000 تومان منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: دفتر مرکزی: تهران، تقاطع بزرگراه شهید مدرس و خیابان شهید بهشتی، پلاک 56 مراجعه کرده، یا با تلفن: 88520562- 88520274 -021 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha