سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
آیت الله سید عبدالهادی علم الهدی

حوزه / تولیت مدرسه علمیه علم الهدی گفت: مکتب امام حسین علیه السلام حرکت موفق و نمونه برای همه دنیاست که می تواند انسان ها را به آزادی، استقلال، عزت و آبرو و موفقیت برساند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالهادی علم الهدی، تولیت و موسس حوزه علمیه آیت الله علم الهدی تهران درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درتهران، با اشاره به حضورآحاد مردم آزاد اندیش دنیا اعم از شیعه و سنی و سایرادیان درراه پیمایی عظیم اربعین، گفت: امروز اربعین یک مسئله جهانی و از دایره مسلمانی و شیعه بودن خارج شده و تبدیل به یک حرکت بسیاربسیارموفق برای رهایی از استبداد و استعماردرجهان شده است.

وی با اشاره به اتمام موفقیت آمیز و سربلندانه راه پیمایی بزرگ اربعین در روزهای اخیر، خاطرنشان کرد: اهمیت اربعین دراین است که عاشورا فراموش نشود و مردم ازاین حرکت بسیارمهم غافل نمانند لذا خداوند متعال چنین مقدرفرموده تا با اربعین، حرکت بزرگ و ارزنده امام حسین علیه السلام و محبت مردم به ایشان و همبستگی با قیام عاشورا همواره تجدید گردیده و زنده بماند.

این استاد حوزه علمیه تهران با اشاره به فرمایش امام حسن عسکری علیه السلام مبنی بر این که زیارت اربعین از نشانه های مومن و شیعه است، اظهارداشت: اربعین زنده نگهدارنده قیام و نهضت حسینی و عاشورای امام حسین علیه السلام است.

تولیت حوزه آیت الله علم الهدی و امام جماعت مسجدالزهرا(سلام الله علیها) تهران درپایان با تأکید بر لزوم زنده نگاه داشتن عاشورا درتمام عالم، گفت: امام محمد باقرعلیه السلام وصیت فرمودند تا ده سال بعد از ایشان در مراسم حج 3 روز در منا برای امام حسین علیهم السلام عزاداری شود، چه خوب است تمام کشورهای اسلامی که درحج شرکت دارند بیایند و این مجلس عزایی را که امام باقر و امام صادق علیه السلام بنا نهاده اند را برپا داشته و قیام عاشورا را زنده نگاه دارند. 34/313 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha