دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام وحید مرادزاده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علم الهدی تهران، التزام مدارس به ایجاد فضای علمی و پژوهشی در جهت تولید علم را ضروری دانست و گفت: مدارس باید به پژوهش اهتمام جدی داشته باشند، البته این مهم نیازمند پشتیبانی مسئولان حوزه است.

حجت الاسلام وحید مراد زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به برنامه های آموزشی و پژوهشی مدرسه علمیه علم الهدی، اظهار داشت: این مدرسه امسال از طلبه های مستعد در پایه های 2 تا 9 پذیرش داشت و کل طلاب آن هم اکنون به 120 نفر می رسد.

مدیر مدرسه علمیه علم الهدی تهران با اشاره به این که با اشاره به تلاش برای دریافت مجوز سطح 3، ابراز داشت: در حال گذراندن مراحل قانونی اخذ مجوز سطح 3 هستیم.

وی در ادامه افزود: اولویت ما در برنامه های آموزشی و خصوصاً انجام کارهای پژوهشی، فراهم کردن شرایطی برای حضور فعال طلاب در جشنواره علامه حلی است و بیشتر توان مان را نیز روی این جشنواره متمرکز کرده ایم. همچنین با معاونت پژوهشی حوزه استان هماهنگ کرده ایم تا با برگزاری کارگاه های آموزشی و پژوهشی نحوه مقاله نویسی، نوع نگرش به پژوهش و دقت در انتخاب عنوان پژوهش با توجه به نیازهای جامعه و... را برای طلاب آموزش بدهند.

حجت الاسلام مرادزاده، مجتهد پروری را از رسالت های مدارس خواند و افزود: اگر طلبه ای خوب درس بخواند و به حرف هایی که در منبر به مردم می گوید، عامل و متعهد باشد، عزت او در جامعه حفظ خواهد شد.

وی، التزام مدارس به ایجاد فضای علمی و پژوهشی در جهت تولید علم را ضروری دانست و  افزود: مدارس باید اهتمام جدی به امر پژوهش و فعالیت های علمی داشته باشند، البته این مهم نیازمند پشتیبانی مسئولان حوزه است

مدیر مدرسه علمیه علم الهدی تهران همچنین با اشاره به وجود برخی مشکلات در برنامه های آموزشی و تهذیبی، عنوان کرد: عدم شناخت کافی طلاب نسبت به دروس حوزوی یکی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا برخی طلاب اهمیت و ارزش کتاب هایی که از مقدمات تا سطح عالی را می گذرانند، به خوبی نمی دانند و باید با ارائه مشاوره های لازم، این مشکل حل شود.

حجت الاسلام مرادزاده در پایان با تاکید بر ضرورت تشویق واقفان به وقف های حوزوی، گفت: مدارس استان تهران به دو دسته تقسیم می شوند. بعضی از مدارس، میزان درآمد شان از موقوفات تا حدی است که نمی دانند چگونه از این ثروت و امکانات متنوع در جهت توسعه عمرانی و ارتقای رشد علمی و پژوهشی استفاده کنند. البته تعداد بسیار محدودی از این مدارس توانسته اند با تکیه بر منابع مالی قوی و فراهم کردن محیط آموزشی مناسب و نیز ساماندهی امور رفاهی طلاب و اساتید، مجموعه ای توانمند برای پیشرفت علمی و معنوی ایجاد کنند. اما در مقابل مدارسی هستند که حتی برای تهیه یک وعده غذای طلاب مشکل دارند.

 انتهای پیام 42/313

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha