دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کمک مسلمانان آمریکا به بازماندگان حادثه تروریستی کالیفرنیا

حوزه/ با گذشت چند روز از حادثه تروریستی در کالیفرنیا آمریکا، مسلمانان این کشور به کمک خانواده قربانیان این حادثه شتافتند و جلوه ای از عطوفت اسلامی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از latimes.com، با گذشت چند روز از حادثه تروریستی در کالیفرنیا آمریکا، مسلمانان این کشور به کمک خانواده قربانیان این حادثه شتافتند و جلوه ای از عطوفت اسلامی را به نمایش گذاشتند.

فیصل قاضی، متخصص مغز و اعصاب، با وجودی که قربانیان فاجعه سن برناردو کالیفرنیا را نمی‌شناسد، از طریق موسسه بهداشتی غیردولتی خود، مبلغ 20 هزار دلار به قربانیان این فاجعه اهدا کرد و در عرض تنها 4 روز،  1000 نفر از اعضای کمپین مسلمانان اتحادیه سن برناردو  از سرتاسر ایالات آمریکا مثل فلوریدا، میشیگان، اوهایو و تنسی، بیش از 100 هزار دلار به باز‌ماندگان این فاجعه اهدا کردند. این پول از طریق شهرستان سن برناردو اتحادیه به خانواده‌های قربانیان داده می‌شود تا خرج مراسم تدفین و نیازهای دیگر خود کنند.

فیصل قاضی در این باره می‌گوید: جامعه مسلمانان آمریکا در دهه‌‌های گذشته مباحث گسترده‌ای درباره ایفای نقش در اجتماع داشته و ما به این نتیجه رسیده‌ایم که باید از نظر احساسی و عملی فعال باشیم.  ایجاد وبسایت «جمع آوری کمک‌های مالی» در این راستا بوده است. وبسایت لانچ گود دو سال پیش توسط کریس بلاوت، یک شهروند اهل دیترویت، پایه‌گذاری شد که سه ماه قبل از حملات ترویستی 11 سپتامبر به دین اسلام گرویده بود.

11 سپتامبر برای ما زنگ بیداری بود

او در این باره می‌گوید: 11 سپتامبر برایمان زنگ بیداری بود. ما در آن روز متوجه شدیم که در کنار مشاغلی که داریم، مانند دکتر و مهندس یا زندگی روزمره مانند خریدن خانه در مناطق حومه شهر، باید به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم نیز کمک رسانی کنیم.

تا کنون لانچ‌گود بیش از 5 میلیون برای 473 پروژه در 39 ناحیه جمع آوری کرده که 80% منابع مالی آن از طرف مسلمانان اهدا شده است. از جمله این اقدامات خیریه، کمک مالی برای بازسازی کلیساهای آفریقایی- آمریکایی آتش زده شده در چارلستون و حمایت مالی از دانش آموزان برای تحصیل در رشته‌های علوم و تکنولوژی پس از دستگیری نوجوان مسلمان در تگزاس برای بردن یک ساعت دست ساز به مدرسه بوده است.

اما به گفته کریس بلاوت، کمک‌های مالی ارائه شده برای بازماندگان سن برناردو بیش از همیشه بوده، به طوری که مردم نزدیک به 1000 دلار در ساعت، به حساب این موسسه پول واریز می‌کرده‌اند.

بیشترین مبلغ  توسط موسسه اسلامی شورا در جنوب آمریکا ارائه شد. این موسسه 78 مسجد را اداره می‌کند.  سید شکیل، مدیر اجرایی این شورا می‌گوید: امیدواریم تا مبلغ 250 هزار دلار  جمع آوری کنیم که این مبلغ در مقابل مبالغ اهدا شده توسط سازمان‌های دیگر، بسیار چشم گیر می‌باشد.

شیخ محمد فقیه، از موسسه اسلامی اورنج کانتی نیز می‌گوید: ما پس از 11 سپتامبر به این نتیجه رسیدیم که باید از پیله خود دربیاییم. ما نیز در این کشور زندگی می‌کنیم و باید این را به جامعه نشان دهیم.

ماریا آیلوش، یک دانشجوی 20 ساله در دانشکده سانتا مونیکا در این باره می‌گوید: این یک اقدام حقیقی و ملموس است تا از آن طریق به غیرمسلمانان بگوییم که از آن‌ها حمایت می‌کنیم. در هر زمان که اتفاقی تروریستی رخ دهد، فرقی نمی‌کند که مسلمانان در آن دخیل باشند یا نه، حتی اگر گروه‌های مسلمان مسئولیتش را به عهده نگیرند، باز هم مسلمانان هستند که مقصر دیده می‌شود!

با کمک به دیگران، روح خود را تزکیه می کنیم

ماریا که در کورونا در نزدیکی سن برناردو بزرگ شده، می‌گوید: والدین‌مان به ما آموخته‌اند که با کمک به دیگران روح خود را تزکیه کنیم. ما مردمی هستیم که به خانواده‌هایمان نزدیکی خاصی احساس می‌کنیم. و همسایگان را مانند خانواده خودمان دانسته و باید به ‌همدیگر در لحظات سختی کمک کنیم.

قدسا راجا، یک مشاور خشونت های خانوادگی در واشنگتن دی.سی نیز می‌گوید: من این کمک مالی را انجام ندادم چون مسلمان هستم، بلکه معتقدم که باید به قربانیان خشونت توجه خاصی داشت. این اتفاق مرا بسیار تحت تاثیر قرار داد و به دلیل اینکه از جریان دور بودم نمی دانستم چگونه می‌توانم نقشی در بهتر کردن اوضاع ایفاء کنم. به هر حال باید کاری می کردم چون این فاجعه بسیار وحشتناک بود.

او همچنین به کشته‌های مرکز بهداشتی پلند پارنتهود در کلورادو نیز کمک‌های مالی اهدا کرده بود.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha