چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
مسجد کالیفرنیا

حوزه / با شکل گیری موج جدید اسلام هراسی در غرب، به دو مسجد در هاوتورن با فاصله کمتر از ۲۴ ساعت حمله شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از newsone.com، موج دیگری از اقدامات ضداسلامی در آمریکا آغاز شده که نشان دهنده افزایش رو به رشد اسلام هراسی در این کشور است. در ایالت کالیفرنیا مساجد را مورد حمله قرار داده و به گفته رسانه های محلی، در دو مسجد در هاوتورن، شهری در لوس آنجلس با فاصله کمتر از 24 ساعت عملیات خرابکارانه انجام شد.

به گفته پلیس این شهر، شکل صلیب با اسپری، بر درهای مسجد بیت السلام، متعلق به جامعه اسلامی احمدیه کشیده شده بود. یک نارنجک پلاستیکی نیز به نشانه هشدار روبروی مسجد انداخته شده بود. نمازگزارانی که روز یکشنبه ساعت 5 صبح برای خواندن نماز به مسجد مراجعه کرده بودند، با این وضعیت مواجه شدند و پلیس این اقدامات را در دسته جرایم نفرت‌محور قرار داده است.

اعضای جامعه اسلامی احمدیه درباره این حوادث صحبت کرده و بار دیگر مخالفت خود را با اقدامات تروریستی افراط‌گرایان در پاریس و سن برناردو اعلام نمودند.

صدیقه رشید مالک، رئیس مرکز لس آنجلس شرقی در شاخه بانوان جامعه اسلامی در این باره گفت: من از بروز این حوادث در شگفتم. ما در جامعه‌ای امن و آرام زندگی می‌کنیم و من نمی‌دانم چرا کسی باید چنین کاری بکند. کسی که این کار را انجام داده از روی نفرت بوده و راجع به جامعه اسلامی هیچ شناختی نداشته است.

زاهد میان، عضو جامعه اسلامی و مسجد بیت السلام نیز گفت: این خرابکاری‌ها ناخوشایند هستند، اما ناراحتی من بیشتر به این دلیل است که برخورد این افراد از روی فهم نادرست از اسلام است. ما نگرانیم مردم پیغام غلطی از واقعه سن برناردو دریافت کرده باشند.

مسلمانان: درهای مساجد برای آشنایی با اسلام باز است

او در ادامه همسایگانش را به بازدید از مسجد تشویق نموده و گفت: ما خوشحال می‌شویم که مردم به مسجد آمده و سئوالاتشان را راجع به اسلام بپرسند و درباره باورهای ما و دین اسلام آگاه شوند. بیشتر ما از پاکستان به اینجا آمدیم. این اتفاقات از آن جهت ما را متعجب ساخته زیرا همیشه تصور می‌کردیم که آمریکا سرزمین آزادی است و در اینجا به باورهای یکدیگر احترام گذاشته می‌شود! اما رفتارهای متفاوتی را مشاهد می کنیم

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha