چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام نجف لک زایی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: پس از جنگ جهانی دوم، سبک و سیاق حکومت های غربی، مکتب امنیت رئالیستی بود که بر این باور هستند برای داشتن امنیت باید مدیریت ناامنی جهان را در دست گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین نجف لک زایی در نشست علمی بررسی و تحلیل نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غربی اظهارداشت: برداشت من از دو پیام مقام معظم رهبری آنست که این پیام دارای پیام های مختلف و وجوه مختلفی است که باید مورد واکاوی قرار بگیرد.

وی افزود: یکی از ابعاد پررنگ این پیام که دارای اهمیت وافری می باشد، بحث امنیت بین الملل است که با توجه به نظر غرب و مکتبی که در غرب حاکم است این پیام از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: آنچه امروز در غرب حاکم است پیروی از مکتب امنیتی رئالیستی می باشد که دارای پیش فرض هایی می باشد که اصل آن بر مبنای ناامنی و هرج و مرج برای رسیدن به امنیت واقعی است.

حجت الاسلام والمسلمین  لک زایی تصریح کرد: امروز غرب با پیروی از این مکتب امنیتی و با اجرای این نوع نگاه توانسته امنیتی کاذب را برای خود رقم بزند بطوریکه با راه انداختن آتش جنگ و کشتار در مناطق دور از سرزمین خود به نوعی امنیت را برای خویش تضمین کند.

وی بیان داشت: راهکارهایی که رئالیست ها در حوزه بین الملل و نئورئالیست ها برای تامین امنیت اجرایی می کنند « مدیریت نا امنی» در جهان است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  گفت: یکی از شیوه های مدیریت ناامنی و ایجا امنیت ، مدیریت دور کردن ناامنی و قرار دادن در منطقه ای دیگر است که طی دهه های اخیر شاهد این گونه ناامنی ها در منطقه خاورمیانه بوده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین  لک زایی افزود: آنچه غرب طی این سالها برای ایجاد کانون آشوب، بلوا و کشتار اقدام کرده است، تاسیس کشور جعلی رژیم صهیونیستی در جنوب غرب آسیا می توان نام برد که کانونی برای نا امنی منطقه و دور از سرزمین های خودشان بوده و به تبع آن ایجاد کشتار و نا امنی در افغانستان، عراق، سوریه، لیبی، یمن بوده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: غرب امروز برای اینکه خود را در هاله ای از امنیت قرار دهد با جمع آوری خشن ترین افراد و ساماندهی آنان در کانون های ناامنی مثل رژیم صهیونیستی، داعش، گروهای تکفیری، القاعده، بوکوحرام و حتی تاسیس شرکت های آدم کشی و مزدور مانند « بلک واتر» به خوبی توانسته نا امنی را به مرزهای کشورهای اسلامی بکشاند و جهان اسلام را نا امن ترین منطقه جهان معرفی کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: با توجه به عملیات های تروریسی که در برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی انجام شد، مقام معظم رهبری جوانان غرب را متوجه این اتفاقات و جریانات پشت پرده می سازد و آنان را مطلع می کنند که مسئولان غرب خودشان این مسائل را می دانند و خود گرداننده این حرکات نا امنی در جهان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین  لک زایی ادامه داد: مقام معظم رهبری امروز جوانان غرب را متوجه علمکرد بد سیاست مداران خود می کنند، بطوریکه متوجه شوند چه کسی آب در آسیاب این کشتار و جنایت های مناطق اسلامی می ریزد و از حمایت های خود نسبت به گروه های تکفیری دست بر نمی دارند.

وی تاکید کرد: امروز جهان در یک دوره انحطاط امنیتی به سر می برد بطوریکه یکی از بزرگترین و قدرت مند ترین مشکلات امروز جامعه بشری و دنیای کنونی مساله امنیت است که متاسفانه ابعاد مختلف ناامنی به اشکال مختلف در جهان گسترش اعجاب انگیزی پیدا کرده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهارداشت: راه حل مقام معظم رهبری در نامه به جوانان غربی پرهیز از ظلم است و طبق فرامین دین مبین اسلام می توان امنیت را تولید کرد بطوریکه اسلام نمی پذیرد عده ای در امنیت باشند و عده ای در ناامنی به سر ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی ادامه داد: مهمترین گام برای تولید امنیت آنست که هوادارن و حامیان تروریست دست از حمایت بردارند و نسبت به محدود کردن فعالیت گروه های تکفیری اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام  

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha