یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
انتشار - پژوهش - پایان نامه

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان تهران گفت: پژوهش جزء هویت علمی و سنتی گذشته تاریخی حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران،حجت الاسلام  سهرابی، معاون پژوهش حوزه علمیه تهران درنشستی که به مناسبت هفته پژوهش درجمع طلاب حوزه علمیه امام رضا (ع) تهران برگزارشد، با تأکید برضرورت ورود طلاب به عرصه پژوهش و با بیان این که پژوهش یک الصاق غیر ضروری به حوزه نیست گفت: اگر واقع بینانه نگاه کنیم پژوهش جزء هویت علمی و سنتی گذشته تاریخی حوزه های علمیه است.

وی با اشاره به سنت تقریر نویسی در سابقه تاریخی ما، ضرورت پژوهش را در سه لایه متذکر شده و خاطرنشان کرد: پژوهش در وهله اول گرداوری کتب مختلف درکنار هم نیست بلکه یاد گیری شیوه مواجهه با متن و منابع می باشد درلایه دوم نیزضرورت پژوهش، کمک به آینده موقعیت ماست.

وی با بیان این که ما درهر حرفه ای باشیم چه مبلغ یا مدیر فرهنگی یا امام جماعت مسجد نیاز به نگاه روش مند جامع داریم اضافه کرد: لایه سوم ضروت پژوهش، اثرات تربیتی و روانی آن می باشد با توجه به این که هویت اصلی حوزه های علمیه کار علمی است پژوهش این کمک را خواهد کرد که هویت علمی خود را نگه داریم.

 حجت الاسلام والمسلمین سهرابی درپایان گفت:عدم نگاه پژوهش محوری به موضوعات موجب خواهد شد، خود محوری جای حق محوری قرار گیرد .

در ابتدای جلسه حجت الاسلام حیدرهمتی  معاون پژوهش حوزه علمیه امام رضا (ع) تهران ضمن خوش آمد گویی بیان کرد: طلاب حوزه علمیه امام رضا (ع) درراستای  طرح تحول حوزه زحمات دو چندانی را متحمل می شوند امید است با تلاش وهمیاری وهم دلی طلاب بتوانیم گامی درجهت حرکت در تبیین مبانی و اهداف انقلاب اسلامی برداریم . 313/34

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha