دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام رحیمیان

حوزه/ مسئله مهدویت و امام زمان (عج) نقطه اوجی است که اگر اعتقاد صحیح به آن شکل بگیرد، دستاوردهای اساسی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در نشستی  با رئیس دانشگاه معارف اسلامی قم با اشاره به وضعیت موجود دانشگاه‌ها، اظهارداشت: آینده نظام و انقلاب بستگی به میزان اعتقادی و مذهبی خروجی‌های دانشگاه دارد.

وی ادامه داد: نظام اسلامی مبتنی بر جامعه اسلامی و جامعه اسلامی مبتنی بر فرهنگ اسلامی است و ساختن و پرداختن فرهنگ نیز در دست زمامداران امروز و فردای مسئولان کشور است و اصولاً مدیریت‌های نظام نقش اساسی در تحقق و یا عدم تحقق فرهنگ اسلام دارند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه برای مثال در ادارات و سازمان‌های وابسته به نظام بیشتر‌ین بدحجابی کارمندان وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم برخی مسئولین نسبت به این موضوع بی تفاوتی نشان می‌دهند و نتیجه این بی تفاوتی‌ها تشدید بی‌حجابی در فضاهای عمومی است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان اینکه نقش دانشگاه معارف اسلامی، سرنوشت ساز در دانشگاه‌ها و فردای جامعه است، ابراز کرد: روشن است که مسئله مهدویت و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) نقطه اوجی است که اگر اعتقاد صحیح به آن شکل بگیرد، دستاوردهای اساسی را به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد صحیح به امام زمان(علیه السلام) معنایش اعتقاد به ولایت، 12 امام و دیگر اصول اعتقادی است، بیان کرد: در صورت عدم شناخت ولایت امام زمان (علیه السلام)همه چیز انسان گم می‌شود، چرا که مهدویت نقطه حساس و اساسی نظام اعتقادی ما است که از یک طرف ریشه آن به شناخت خدا می‌رسد و از طرف دیگر نظام اسلامی و ولایت فقیه را تبیین می‌کند و به همین جهت در بعد پژوهشی و آموزشی هر مقدار در توان است باید همکاری و همفکری شود تا این اصل در متون، دروس و آموزش‌های ما به صورت عمیق تثبیت شود.

تولیت جمکران  با اشاره به اینکه در این مسیر هر گونه همکاری بین مسجد مقدس جمکران و دانشگاه معارف اسلامی بسیار مطلوب است، اظهار کرد: استفاده از فضای مسجد مقدس جمکران و پیوند معنوی افراد در این مکان مقدس از ویژگی‌هایی است که می‌توان به واسطه آن پیوند اساتید و دانشجویان را با خدای متعال و امام زمان( علیه السلام) مستحکمتر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان افزود: اساتید و دانشجویان هر چه حضور بیشتری در این فضا داشته باشند و نماز امام زمان (علیه السلام) را بخوانند و در هر نماز 200 بار «ایاک نعبد و ایاک نستعین» را تکرار کنند، پیوند آنان با خدا و عبودیت حق تثبیت و تحکیم می‌شود.

وی اظهار داشت: حضور و همکاری اساتید و دانشجویان آن دانشگاه در مسجد مقدس جمکران و پاسخگویی به سوالات و شبهات زائرین و بهره‌مندی متقابل از این فضا می‌تواند در ساختن و پرداختن شخصیت معنوی اساتید و دانشجویان نیز موثر باشد.

تولیت مسجد مقدس جمکران در پایان خاطر نشان کرد: این هم‌افزایی و همکاری و تعامل بین دستگاه‌های فرهنگی مرتبط با مسائل دینی می‌تواند نقش آفرین و کار ساز باشد و با پیوند مجموعه دانشگاه و معاونین فرهنگی و پژوهش مسجد و دیگر بخش‌ها ان شاء الله تعامل به بهترین وجه ممکن شکل بگیرد و ما بیشترین حضور دانشجویان را در این فضای معنوی داشته باشیم.

انتهای پیام   313/17

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha