چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
وقف

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا شهرستان بافق در همایش بزرگ بانوان وقف این شهرستان گفت : قریب به ۷۵۰نوع نیت وقف در جامعه وجود دارد که وقف مشارکتی از جمله وقف هایی است که اکثریت مردم قادر به مشارکت هستند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از یزد، مریم تفکری در همایش بزرگ بانوان وقف شهرستان بافق که با همکاری اداره اوقاف شهرستان و با حضور بانوان طلبه و عموم زنان بافقی و زنان خادمه در آستان مقدس امام زاده عبدالله برگزار شده بود اظهار داشت : گرچه کلمۀ وقف به صورت أخص در قرآن ذکر نشده و به صورت کلماتی مترادف از جمله صدقه ، خیر ، برّ ، انفاق و احسان بیان شده است که هر کدام از این عناوین بر وقف صدق می کند ولی در احادیث از وقف به عنوان صدقه جاریه یاد می شود.

وی با قرائت آیه261سوره بقره گفت : پیامبر (ص) در رابطه با وقف می فرمایند :جامعه با ایمان در دوستی و مهربانی و ترحم به دیگران ، همانند بدن واحد است که هر گاه عضوی از آن به درد آید ، اعضای دیگر نیز با بیداری و تب ابراز همدردی می کنند .

مدیر مدرسه علمیه الزهرا بافق تصریح کرد : بیش از 750 نوع نیت برای وقف داریم زمینه های که برخی از آن را می توان شامل : آموزش و ترویج فرهنگ قرآن ، تجهیزات بیمارستان، دستگیری از نیازمندان و مستمندان، بیماری های صعب العلاج، ازدواج و جهیزیه، امور فرهنگی و مذهبی و رسیدگی به قشر مستضعف و ایتام بی بضاعت برشمرد.

تفکری، به وقف مشارکتی به عنوان یکی از انواع وقف اشاره کرد و گفت : وقف مشارکتی از جمله وقف هایی است که اکثریت قادر به شرکت در آن هستند به گونه ای که منفعت داشته باشد و این وقف می تواند حتی به صورت وقف یک ساعت از وقت شخصی،   کمک به جهزیه ، وقف چند درخت (پسته –خرما) و ... باشد .

 

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha