یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: با توجه به اینکه دشمن مخالف این همراهی مردم و حضور آنها در عرصه حاکمیت است، سالم برگزار شدن آن را بر نمی تابد. از این رو باید انتخابات در عین وجود سلیقه های مختلف با نظم و انسجام برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) مشهد که در حرم حضرت معصومه(س) برگزارشد،  توجه طلاب به فراگیری درس و تمرکز بر آن را لازمه توفیق در این مسیر عنوان کرد و گفت: زمانی که مشغول تحصیل هستید، حتماً باید کاری کنید که فکر دیگری شما را مشغول خود نسازد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، با بیان این که انسان این ظرفیت را ندارد که چندین کار درست را همزمان انجام دهد، گفت: باید خود را فارغ از سایر توجهات کنیم تا بتوانیم در تحصیل علوم دینی که وظیفه اصلی ماست، موفق باشیم.

وی به شرایط امروز طلاب و امکاناتی که نسبت به گذشته در اختیار دارند اشاره کرد و گفت: موقعیتی که امروز شما دارید، در چند دهه گذشته وجود نداشت و افراد در محرومیت کامل طلبه می شدند، به طوری که حتی در گذشته شرایط برای نماز خواندن طلاب هم مشکل بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: امروزه هیچ دلیلی که از درس و تحقیق کوتاهی کنیم، نیست و اگر کوتاهی در این عرصه داشته باشیم، امام صادق علیه السلام در روز قیامت ما را مؤاخذه خواهند کرد.

وی با تأکید بر این که نظام جمهوری اسلامی ایران به نیروهای طلبه و روحانی فراوان نیاز دارد، گفت: پیش از انقلاب علمای برجسته ای بودند که به دلیل خفقان آن دوران، تنها امام جماعت مسجدی در گوشهای  از شهر بودند، ولی با پیروزی انقلاب، همان افراد کارهای بزرگی در راستای نشر معارف ناب اسلامی از جمله راه اندازی مراکز علمی و دینی، انتشار کتاب و... انجام دادند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ادامه به انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این انتخابات، در کشور ما از ابتدای انقلاب تا امروز، برگزار شده که اولین انتخاب نیز انتخاب جمهوری اسلامی ایران در همه پرسی بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: امام راحل در راه انقلاب بسیار تلاش کردند و برای پیروزی آن خون های زیادی ریخته شد، ولی باز همین مردم بودند که به جمهوری اسلامی ایران رأی "آری" دادند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با برگزاری همه پرسی ها و انتخابات مختلف نشان می دهد که مردم سالاری دینی در این نظام حاکم است، این در حالی است که در هیچ جای جهان مردم در انتخاب مسئولان از بالاترین مقام تا اعضای شورای شهر و روستا، سهیم نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین با بیان این که حضور مردم در تعیین سرنوشت کشورشان برای دشمنان قابل تحمل نیست، اظهار داشت: دشمن از این وضعیت ناراحت است، چراکه اگر مردم در صحنه حضور داشته و در حکومت سهیم باشند، نمی تواند نقشه های خود را پیش ببرد. او می خواهد با گروهی اندک زد و بند کند و مانند حکومت شاهنشاهی ایران، حکومت آل سعود و...، منافع خود را تأمین کند. در حالی که مردم هیچگاه نمی گذارند منافع آنها به دست دشمنان بیفتد.

وی با اشاره به اهتمام مسئولان و مجریان مربوطه برای برگزاری هرچه بهتر و سالم تر انتخابات گفت: چون دشمن مخالف این همراهی مردم و حضور آنها در عرصه حاکمیت است، سالم برگزار شدن آن را بر نمی تابد. از این رو باید انتخابات در عین وجود سلیقه های مختلف با نظم و انسجام برگزار شود.

امام جمعه قم در ادامه با گرامی داشت هفته وحدت گفت: تفرقه بسیار خطرناک است و در منابع دینی از شرک هم بدتر عنوان شده است. بنابراین، باید با تحمل سلایق مختلف را در چارچوب نظام را داشته باشیم.

در ادامه حجت الاسلام زحمت کش، معاون آموزش مدرسه علمیه حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) گزارشی درباره فعالیت های علمی و تربیتی این مدرسه ارائه داد.

وی با اشاره به فعالیت این مدرسه علمیه با پذیرش طلاب مقطع دیپلم، گفت: با توجه به نیاز جامعه به مبلغان دینی، شعبه دوم و سوم این مدرسه نیز آغاز به کار کرد و در شبعه دوم طلبه ها از مقطع تحصیلی سیکل و در شعبه سوم، طلبه ها با تحصیلات دانشگاهی پذیرش می شوند.

حجت الاسلام زحمت کش با اشاره به رفت و آمد اقشار مختلف مردم به حوزه های علمیه در گذشته گفت: برای احیای این سنت، طرحی در این مدارس اجرا شد که از همان سال های ابتدایی شاهد رفت و آمد اقشار مختلف مردم برای کسب معارف دینی به این مدرسه علمیه هستیم؛ این طرح امروزه توسعه یافته و با عنوان طرح الهادی در حال اجراست.

وی توجه به قرآن و نهج البلاغه را از رویکردهای مدرسه حضرت مهدی (عج) عنوان کرد و گفت: طلاب در سه سال اول طلبگی با قرآن آشنا می شوند. نهج البلاغه نیز در سال های اول با حکمت ها و در ادامه بانامه ها و خطبه ها در مدرسه تدریس می گردد.

معاون آموزش مدرسه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه خاطرنشان کرد: سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری نیز از جمله برنامه های جاری در میان طلاب این مدرسه علمیه است که در این طرح طلاب از مباحث مختلف این آثار خلاصه برداری و آنها را مباحثه می کنند.

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha