دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار شهردار قم با رئیس المصطفی

حوزه/ امام جمعه قم بر داشتن يك برنامه راهبردي و مورد وفاق همگاني تاكيد كرد و گفت: قم بايد از هم اكنون علاوه بر طراحي برنامه ۱۴۰۴ به فكر طراحي برنامه ۱۴۱۴ خود باشد كه اين ضروري بوده و نمي‌توان ناديده گرفت.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عليرضا اعرافي رئيس جامعه المصطفي العالميه امروز در ديدار با شهردار و معاونان شهرداری قم طي سخناني بيان كرد: مجموعه شهرداري قم امروزه توانسته اقدامات خوبي انجام دهد و دكتر سقانيان نژاد نيز با تجربه و دانش، كار عظيمي را به عهده دارند.

وي بيان كرد: خوش فكري شهردار قم تيم همراه ايشان مورد اقرار همگان است و شما در نقطه‌اي قرار داريد كه مي‌توانيد پايه تحول در قم ايجاد كرده و همگان بايد به شما كمك كنيم.

رئيس جامعه المصطفي العالميه با اشاره به شاخصه‌هاي ويژه در قم گفت: در طراحي‌هاي خود بايد شاخصه‌هايي از جمله اينكه قم يك شهر ايراني با سابقه بوده و به عنوان يك شهر اسلامي مطرح است، را مد نظر قرار دهيد.

وي افزود: از سوي ديگر در طراحي‌هاي خود بايد دقت داشته باشيد كه قم پايگاه انقلاب است و به عنوان يك شهر علمي و حوزوي و همچنين بين المللي مطرح است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافي ادامه داد: اين شاخصه‌ها به عنوان چراغ راهبردي براي شما مطرح بوده و بايد از آنها استفاده بهينه كنيد و بدانيد شهر قم را بايد با اين رويكردها بسازید و آباد نماید.

قم قلب تپنده ارتباط اسلامي با كشورهاي مختلف

رئيس جامعه المصطفي العالميه گفت: در حال حاضر در اين مركز ۵۰ هزار نخبه از ۱۲۰ كشور دنيا مشغول به تحصيل هستند و از سوي ديگر ما با كشورهاي بسياري در ارتباط هستيم كه قلب تپنده همه اين ارتباط‌ها و معارف‌ها شهر قم است.

امام جمعه قم نسبت به داشتن برنامه ای راهبردي و مورد وفاق همگان تاكيد كرد و گفت: قم بايد از هم اكنون علاوه بر طراحي برنامه ۱۴۰۴ به فكر طراحي برنامه ۱۴۱۴ خود باشد كه اين ضروري بوده و نمي‌توان ناديده گرفت.

وي تاكيد كرد: سامانه دروني دستگاه و منابع انساني مهم است و اين سامانه بايد هميشه به روز و در حال ارتقا باشد و منابع انساني و نيرويي كه مي‌خواهد اين كار عظيم را انجام دهد مهم بوده و بايد به آن اهتمام داشته باشيم.

*شهرداري در درآمدزايي به فكر اقشار محروم و متوسط باشد

حجت الاسلام و المسلمین اعرافي با اشاره به اهميت درآمدزايي براي شهر گفت: درآمد پايدار موضوع مهمي براي شهرداري است كه بايد به آن توجه شود و بايد شهرداري به فكر درآمدزايي بدون فشار به اقشار محروم و متوسط جامعه باشد.

رئيس جامعة المصطفي العالميه با بيان اينكه شهرداري بايد مغز متفكر مسائل اجتماعي در شهر باشد گفت: شهر يك پديده اجتماعي و فرهنگي است و پژوهش و مطالعات عميق مي‌خواهد كه بايد در اين راستا نيز گام برداريد.

قم گرفتار حاشيه نشيني نشود

عضو شوراي انقلاب فرهنگي به جلسه اخير اين شورا اشاره كرد و گفت: در اين جلسه موضوع حاشيه‌نشيني در كشور به عنوان يك مشكل مطرح شد و بايد مراقب باشيم و اجازه ندهيم تا اين موضوع در قم ايجاد شود.

امام جمعه قم گفت: كار شهرداري به دليل اينكه يك كار فرهنگي و اجتماعي بوده، نيازمند مشاركت و فهم اجتماعي است و بايد جامعه همراه با شهرداري باشد و از اين رو به فكر مشاركت مردمي باشيد.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافي به اهميت مقاوم سازي ساختمان‌ها در قم اشاره كرد و گفت: بايد شهرداري در اين زمينه برنامه ريزي داشته و اقداماتي را انجام دهد و از سوي ديگر به فرصت‌هايي كه داريد توجه و اهتمام داشته باشيد.

*شهرداري در تلطيف هواي شهر بكوشد

وي با اشاره به اهميت موضوع فضاي سبز در قم  گفت: در اين زمينه نيز كارهاي خوبي انجام شده اما به نظر مي‌رسد كه اگر تپه‌هاي اطراف قم نيز كاشت درخت و نهال صورت گيرد در تلطيف هوا موثر خواهد بود.

امام جمعه قم موضوع پسماند و اهميت تفكيك زباله را مد نظر قرار داد و گفت: اين امر بسيار مهمي است و بايد سازوكاري تعريف شود كه مردم با شهرداري مشاركت داشته و پسماند زباله از مبدا صورت گيرد.

مدل شهرداري اسلامي و پيشرفته در قم پياده شود

وي افزود: مدل شهرداري اسلامي و پيشرفته مهم است و قم مي‌تواند به صورت محدود و آزمايشي پروژه‌هايي را با اين نگاه انجام دهد.

امام جمعه قم به جلسه دكتر سقائيان نژاد شهردار قم با مسئولان استان در خصوص مصلي قدس نیز  اشاره داشت و گفت: در اين زمينه نيز شهرداري اقدامات خوبي انجام داده و نگاه ما اين است كه راهبردي‌تر كارها را انجام دهيم و بايد فعاليت‌هاي گوناگون در اين فضاي فرهنگي صورت گيرد.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافي بيان كرد: يكي ديگر از مسائل اين است كه شهرداري در خدمات رساني به زائران اهتمام داشته باشد، چرا كه اين امر موجب ماندگاري مسافر در قم شده و درآمدزايي را در برخواهد داشت.

رئيس جامعه المصطفي العالميه گفت: ما به عنوان يك دستگاه بين المللي از تلاش‌هاي شهرداري قم سپاسگزاريم و همواره آماده خدمات رساني و كمك به اين مجموعه خواهيم بود.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha