یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 365688
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
نسل کشی شیعیان در پاکستان

حوزه/ در سال ۲۰۱۵ میلادی ۲۵۹ نفر از شیعیان پاکستان به شهادت رسیدند که بیشتر این شهدا به ترتیب متعلق به استان‌های سند، خیبر پختونخوا، بلوچستان؛ پنجاب و پاراچنار بوده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»طبق آمارهای سال 2015، تعداد شهدای مسلمانان شیعه در سال 2015 ، در کشور پاکستان به 259 نفر می‌رسد. براساس جداول و آمارهای تهیه شده توسط این خبرگزاری، در سال 2015، 259 نفر از مسلمانان شیعه، در حملات نسل کشی و تروریستی در پاکستان به شهادت رسیده‌اند.

تعداد شیعیان کشته شده در سال 2014، 311 نفر بودند، که این نشان دهنده کاهش حملات علیه شیعیان خصوصا در شهر کراچی بوده است، که هرچند کاهش آمار تعداد کشته‌گان خبر خوبی‌ست، اما در سطح رضایت بخشی قرار ندارد. در سال گذشته میلادی، در پاکستان 5 حمله تروریستی بزرگ اتفاق افتاد که هدف قتل عام بسیاری از آن‌ها مردم شهر کویته، شهری در جنوب پاکستان بودند.

به علاوه جدول آمار عملیات‌های تروریستی و نسل کشی در کشور پاکستان، نشان می‌دهد که بیشتر شهدای عملیات‌های تروریستی در این کشور، به ترتیب متعلق به استان‌های سند، سپس خیبر پختونخوا، بلوچستان؛ پنجاب و پاراچنار بوده‌اند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha