چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
حجت الاسلام بهرام پور

حوزه/ در زمینه نشریات و مقالات علمی، کرسی‌های تولید نشریه، کرسی‌های نوآوری و نقد آثار علمی، بخشی از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه است که از این بستر استفاده مطلوب و آن‌چنانی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، جلسه مدیران مدارس علمیه خوزستان، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور، ظهر امروز، باهدف بررسی مسائل پژوهشی و بیان راهکارهای ارتقاء سطح پژوهشی مدارس علمیه در اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به احیای مباحث پژوهشی در سطح مدارس استان، گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید، حجت‌الاسلام افضلی به‌عنوان معاون پژوهش حوزه علمیه استان معرفی شد، که به‌واسطه تلاش‌های این معاونت، امروز در همه مدارس علمیه دفتر پژوهش راه‌اندازی شده است.

وی، از اجرای دوره‌های نویسندگی و روش تحقیق در مدارس علمیه خبرداد و افزود: معاونت‌های پژوهش مدارس علمیه استان خوزستان، دوره‌های متنوعی برای تقویت سطح پژوهشی طلاب خوزستانی برگزار کرده اند که مهم‌ترین آنها، برگزاری دوره‌های «نویسندگی»، «روش تحقیق» و «روش‌های خلاصه‌نویسی» باهدف تشویق طلاب به‌ سمت نگارش مقاله بوده است.

*باید نظام کنشی و فعالیت حوزه‌های علمیه را بالفعل کرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور نیز در ادامه این جلسه، بابیان این‌که ظرفیت حوزه‌های علمیه کشور بی‌نهایت اما خروجی اندک است، گفت: در زمینه نشریات و مقالات علمی، کرسی‌های تولید نشریه، کرسی‌های نوآوری و نقد آثار علمی، بخشی از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه است که از این بستر استفاده مطلوب و آن‌چنانی نمی‌شود.

وی با تأکید بر این‌که باید نظام کنشی و نظام فعالیت حوزه‌های علمیه را بالفعل کرد، ابراز داشت: اگر ما بتوانیم نظام کنشی و نظام فعالیت حوزه‌های علمیه را به‌سوی بالندگی و بالفعل شدن پیش برد، یقینا تحول و انقلابی شگرفت در حوزه‌های علمیه پدیدار خواهد شد.

در این جلسه همچنین جمعی از مدیران مدارس علمیه خوزستان به بیان نقطه نظرات خود در خصوص راه‌های تقویت فعالیت‌های پژوهشی در مدارس و تربیت طلاب پژوهشگر پرداختند.

انتهایپیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha