سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام عماد

حوزه/ گرچه نظام آموزشی حوزه، نظام آموزشی خاص است، اما محصولات علمی این حوزه قابل ‌ارائه بوده و جشنواره علامه حلی محلی برای ارائه محصولات حوزه به جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی عماد، پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی جشنواره استانی علامه حلی خوزستان، جشنواره علامه حلی را فرصتی مغتنم برای ارائه محصولات علمی حوزه‌های علمیه به سطح کشور و حتی دنیا دانست و تصریح کرد: گرچه نظام آموزشی حوزه، نظام آموزشی خاص است، اما محصولات علمی این حوزه قابل ‌ارائه بوده و جشنواره علامه حلی محلی برای ارائه محصولات حوزه به جامعه است.

*لزوم تربیت طلاب پژوهش محور

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور در ادامه با تأکید بر لزوم تربیت طلاب پژوهش محور در مدارس علمیه، تصریح کرد: برای تشویق طلاب به نگارش مقالات و پایان‌نامه‌های علمی، باید به دو نکته مهم «کیفیت نگارش مقاله» و «رعایت اصول اخلاقی در نگارش» اشاره کرد.

وی به ظرفیت های پژوهشی حوزه خوزستان نیز اشاره کرد و افزود: استان خوزستان ظرفیت‌های بسیار مناسبی در خصوص تربیت طلاب بر اساس شاخصه‌های پژوهشی دارد که باید از این ظرفیت جهت تأمین نیازهای پژوهشی سطح کشور بهره برداری شود.

حجت الاسلام والمسلمین عماد با ابراز خرسندی از فعالیت‌های پژوهشی حوزه خوزستان، افزود: خوشبختانه نشاط علمی خوبی میان طلاب حوزه خوزستان ایجاد شده و تعداد بالای آثار راه‌یافته از طلاب خوزستانی به جشنواره علامه حلی، گویای این مهم است.

*رعایت عدالت با برگزاری جشنواره های استانی

وی با بیان این‌ که استانی شدن جشنواره علامه حلی، سبب دیده شدن هرچه بیشتر آثار طلاب می‌شود، گفت: تا پیش از استانی شدن جشنواره، تنها 30 درصد از برگزیدگان جشنواره علامه حلی، از استان‌ها بودند و مابقی 70 درصد صرفاً از قم انتخاب می‌شدند، اما با اجرای طرح «جشنواره استانی علامه حلی» این موقعیت برای همه طلاب فراهم‌شده تا به‌جای رقابت با طلاب کل کشور، فقط با حوزویان استان خویش به رقابت بپردازند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور همچنین با ابراز رضایت از آثار راه ‌یافته طلاب خوزستانی به جشنواره علامه حلی سال 93، گفت: پس از ارزیابی های صورت گرفته نسبت به آثار راه‌یافته به بخش اصلی جشنواره، مشخص گردید که آثار طلاب خوزستانی در مقایسه با دیگر استان‌ها، کیفیت مطلوب و بهتری دارند.

*پیشنهادی کاربردی

وی به ارائه پیشنهادی در خصوص اجرای جشنواره در سطح مدارس علمیه خواهر و برادر سطح استان پرداخت و بیان داشت: اگر مرحله استانی جشنواره علامه حلی، در سطح استان برگزار شود، بازهم رقابت، اندکی سخت خواهد بود، اما اگر این رقابت را میان طلاب مدارس علمیه برگزار شود، چه اشتیاقی میان طلاب ایجاد خواهد شد!؟ پس پیشنهاد بنده به معاون پژوهش استان، اجرای جشنواره تا سطح درون مدرسه‌ای است.

*تقدیر از مدیریت حوزه خوزستان

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور، در پایان با تقدیر از مدیریت حوزه علمیه خوزستان در خصوص اجرای مرحله استانی جشنواره علامه حلی، اظهار داشت: خوشبختانه استان خوزستان توان و ظرفیت بسیار بالایی برای برگزاری مرحله استانی جشنواره علامه حلی دارد که امید است شاهد درخشش طلاب جوان این حوزه پویا در کشور باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha