یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
آیت‌الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که چرا در هر عصری مطالب تازه ای از قرآن کشف می شود، گفتند: قرآن فعل خداست و خداوند نامتناهی است؛ پس موجودی که نامتناهی است، فعل او نیز پایان ندارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» معظم له پیش از ظهر امروز در دومین همایش قرآنی «یاسین در آینه معرفت» که در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره)  برگزار شد،اظهار داشتند: تفاسیر بسیاری از قرآن کریم بعد از رحلت نبی مکرم اسلامی(ص) به رشته تحریر در آمده است؛ اما هنوز تفاسیر به نقطه پایانی نرسیده است؛ به این معنا که در هر قرن و عصری مفسران به مطالب تازه ای دست می یابند که مفسران پیشین دست نیافته بودند.

ایشان با بیان این که  چرا در هر عصری مطالب تازه ای از قرآن کشف می شود، ابراز داشتند: قرآن فعل خداست و خداوند نامتناهی است؛ پس موجودی که نا متناهی است، فعل او نیز پایان ندارد.

*تفسیر المیزان کتاب جامعی است؛ اما نعمت خداوند در مکتب و فرد خاصی منحصر نیست

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: تفسیر المیزان علامه طباطبایی (ره)، کتابی بسیار جامع است؛ اما نعمت حق تعالی، نعمت متداوم و پیوسته است و انحصار به مکتب و فرد خاصی ندارد و در آینده نیز مکشوفات جدیدی از قرآن مشاهده خواهیم کرد.

*3 محور قرآن کریم که در سوره یس وجود دارد

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این مطلب که قرآن بر 3 محور قرار دارد، تصریح کردند: توحید در ربوبیت، معاد و نبوت نبی مکرم اسلام (ص)، 3 محور قرآن کریم می باشد.

این استاد درس خارج حوزه بیان داشتند: علامه طباطبایی(ره) در نوشته ها و بیانات خود به 2 هزار آیه درباره معاد اشاره کرده اند.

معظم له اظهار داشتند: ریشه توحید در ربوبیت، معاد و نبوت در سوره یس وجود دارد و با مشاهده روایتی که به طرق متعدد نقل شده که  فرمودند: « إِنَّ لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ قَلْباً وَ قَلْبُ الْقُرْآنِ یس/ هر چيز قلبى دارد و قلب قرآن يس است» به مفهوم این موضوع مهم دست پیدا می کنیم.

*سوره یاسین دارای آثار خاصی است

ایشان تأکید کردند: همه باید این سوره را حفظ و آثار آن را عیان کنند تا موفق باشند؛ البته فقط نباید به این سوره اکتفا کرد؛ چراکه سوره های دیگر نیز مباحث فراوان بسیاری دارد؛ اما سوره یاسین دارای اثر خاصی است.

این مرجع تقلید در پایان ابراز داشتند: قرآن اقیانوس نامتناهی است که دارای آثاری است و باید از این آثار بهره مند شد و وسیله بهره مندی از این آثار، اهل بیت(ع) می باشند.

خاطرنشان می شود؛ در پایان این همایش، تعدادی از خادمین سوره یس در داخل و خارج از کشور توسط حضرت آیت الله سبحانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha