دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله علما - کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: امروز نباید به نماز تنها به عنوان یک عمل و عادت روزانه بنگریم بلکه با الگوگیری از نماز باید سبک زندگی خود را اسلامی و دینی نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در اجلاس استانی نماز که با حضور مسئولان در سالن شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال، قرآن کریم را راهنما و هدایتگر انسان ها قرار داده و با رجوع به آیات الهی، سبب هدایت انسان ها به سوی نماز خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه یادآور شد: تقویت بصیرت از ضروریات است و قطعأ حضور و تلاش منادیان اسلام و قرآن، مردم را به سوی قرآن، نماز و دستورات الهی فرا خوانده و از سوی دیگر سبب ترویج معارف الهی و اقامه نماز جماعت در جامعه می شوند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به آثار و برکات برپا داشتن نماز ابراز داشت: انس با نماز و عمل به دستورات خدای سبحان انسان را از انحراف و آلودگی به گناهان نجات خواهد داد و از سوی دیگر، امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه رواج می دهد.

وی در ادامه انسان ها را به درک واقعی حقیقت نماز فراخواند و خاطر نشان کرد: درک واقعی احکام الهی و به خصوص نماز، جامعه و مردم را به سمت جامعه ای اسلامی و الهی هدایت می کند.

آیت الله علما اظهار داشت: انسان کاستی های زندگی خود را از قرآن بخواهد و هرجا که با مشکلات در زندگی فردی و اجتماعی مواجه گردید در راستای برطرف کردن آن ها همانطور که خداوند قرآن را الگویی کامل برای انسان ها قرار داده، می تواند به این کتاب الهی رجوع کند.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با بیان اینکه برای نهادینه کردن نماز در جامعه باید تلاش کرد عنوان داشت: مردم، مسئولان به خصوص روحانیون باید نسبت به نهادینه کردن نماز در جامعه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به مکتب بنیانگذار انقلاب اسلامی یادآور شد: امام خمینی (ره) با وجود انجام امور سیاسی، اهمیت فراوانی به فرائض دینی و برپا داشتن نماز می داد.

وی در پایان بیان داشت: نباید به نماز به عنوان یک عمل و عادت روزانه بنگریم بلکه با الگوگیری از نماز سبک زندگی خود را اسلامی و دینی نماییم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha