یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ افتتاح نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت

حوزه/ از سلسله نشست تخصصی نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت نشست «نقد جنگ اعتقادی در فضای رسانه ای و بررسی رسانه ای وهابیت» در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» سید محمد رضا خوش رو در نشست تخصصی نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت که با موضوع با موضوع «نقد جنگ اعتقادی در فضای رسانه ای و بررسی رسانه ای وهابیت» برگزار شد، اظهار داشت: معاندین مبانی اعتقادی برای ضربه به اسلام و تشیع، از اقداماتی روانی استفاده می کنند که در این نوع از اقدامات،  دشمن بدون دخالت فیزیکی در کشور، جامعه را مورد هدف قرار داده و از این طریق تفکرات سلفی گری خود را ترویج و تبلیغ می کند.

وی ابراز داشت: گروه های تروریستی به خوبی توانستند ازتکنیک های عملیات روانی برای پیشبرد اهداف ضد بشری و ضد انسانی بهره ببرند.

*فعالیت 300 ماهواره علیه تشیع

این کارشناس رسانه ادامه داد: در حال حاضر300 ماهواره در جهان علیه تشیع فعال بوده و نفوذ شبکه های ماهوره ای تلویزیونی از لحاظ تکنولوژی بسیار مؤثرتر از شبکه های اجتماعی است و در حال گسترش می باشد.

خوشرو ابراز داشت: در حال حاضر 7 هزار شبکه ماهواره ای در کشور قابل دریافت است که 22 شبکه از آن فارسی زبان بوده و به ترویج عقائد باطل خود اقدام می کنند که هدف آنان، تغییر آراء و اندیشه های بنیادی و اعتقادی و ارزش های دینی است که در این راستا سرمایه گذاری های بسیاری از سوی غرب و آل سعود صورت پذیرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: امروز 57 شبکه ماهواره ای وهابی از میان 360 رسانه شناسایی شده که در حال فعالیت و برنامه سازی علیه مبانی و اعتقادات شیعه بوده و حتی برخی از این شبکه ها مانند القرء با هدف خاصی طراحی شده اند.

*با شبکه های به ظاهر دینی؛ ولی معاند تشیع بیشتر آشنا شویم

این کارشناس رسانه تصریح کرد: امروز حدود 10 شبکه دینی در موضوعات مرتبط با  مبانی شیعه در حال برنامه سازی می باشند که متأسفانه برخی در راستای اهداف دشمنان در حال حرکت می باشند.

خوش رو عنوان کرد: در این عرصه نقش شبکه های وصال، العربیه، الخلیجیه، اهل بیت و فدک در انگلیس پررنگ تر از دیگران بوده و با برنامه ریزی های دقیق، وسیع و دامنه دار اقدام به تفرقه افکنی، جنگ فرقه ای و تشنج آراء و عقائد باطل در میان مسلمانان می کنند.

وی اظهار داشت: شبکه اهل بیت فعالیت خود را در قم آغاز کرد و چون با مبانی و اعتقادات نظام جمهوری اسلامی در تضاد بود، تعطیل شد که مؤسسین آن سپس به آمریکا رفته و در آنجا به فعالیت های معاندانه خود علیه اسلام ناب ادامه دادند.

این کارشناس رسانه ابراز داشت: غربی ها؛ به خصوص فرانسه، شبکه سحر ایرانی را به خاطر یک فیلم، ممنوع الپخش کرده و عنوان کردند که معاند دین یهود است؛ اما امروز مشاهده می کنیم که این همه شبکه بر علیه مبانی شیعه در حال برنامه سازی است و کسی جلوی آنان را نگرفته و آزادانه فعالیت می کنند.

خوش رو خاطرنشان ساخت: فرقه وهابیت، فرقه ای سکولار و غربی است که گروهی از طرف آنان در حال تبلیغ بوده و به آن مکتب اطلاق نمی شود.

*شبکه ماهواره ای کلمه به صورت موزیانه مبانی شیعه را هدف قرار داده است

وی در پایان تصریح کرد: «شبکه کلمه» از جمله شبکه هایی است که برای اهداف وهابیت بکار گرفته شده و با برنامه ریزی دقیق و موزیانه، مبانی شیعه را هدف قرار داده و مشغول به شبهه پراکنی می باشد.

انتهای پیام       40/313  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha