دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صهیونیستها خروجی شهر نابلس را مسدود کردند

حوزه/ سربازان صهیونیستی در جدیدترین سختگیری علیه مردم فلسطین، دست به محدودیت های جدید در تردد مردم فلسطین زده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»ارتش اسرائیل با وضع قوانین امنیتی بیشتر در ایست بازرسی واقع در ورودی شمالی منطقه وست بانک در نابلس اقدام به محدود کردن رفت و آمد در این ناحیه کرده و هر زمان که بخواهد جلوی عبور و مرور مردم را می‌گیرد.

اسامه منصور، سرپرست روابط نظامی فلسطین در نابلس به خبرنگاران گفت که مسئولین اسرائیلی روز سه‌شنبه به فلسطینیان گفته‌اند که باجه ایست بازرسی هووارا در این منطقه به سمت خارج شهر، در ساعات پرترافیک صبح و عصر بسته خواهد بود و این وضعیت امنیتی تا اطلاع ثانوی برقرار خواهد بود.

ایست بازرسی هووارا، یک گذرگاه شلوغ و اصلی برای فلسطینیان و شهرک‌نشینان اسرائیل است و در ماه‌های گذشته برخوردهای زیادی میان فلسطینیان و ارتش اسرائیل در این مکان رخ داده است.

نیروهای اسرائیلی روز یکشنبه ویسام مروان، جوان 21 ساله فلسطینی را با ادعای تلاش برای چاقو زدن به یک سرباز اسرائیلی در این محل به شهادت رساندند.

به گفته خبرنگاران، روز دوشنبه شهرک‌نشینان اسرائیلی در این منطقه اقدام به پرتاب سنگ به سمت ماشین فلسطینیان کردند و این درحالی بود که سربازان اسرائیلی ایستاده و منظره را تماشا می‌کردند.

منابع بیمارستانی نیز گزارش داده‌اند که بسته شدن ناگهانی دروازه ایست بازرسی منجر به شکسته شدن شیشه‌های اتومبیل یک فلسطینی و زخمی شدن چندین تن از سرنشینان آن شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha