یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جشنواره فیلم حوزه اشراق

حوزه/ رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از ارسال ۷۸۷ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم حوزه (اشراق) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمد حسنی پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه قم به موضوع جشنواره ملی فیلم حوزه (اشراق) پرداخت و گفت: امروز جشنواره فیلم اشراق به نقاط اوج خود رسیده و در هفته اصلی جشنواره قرار گرفته و داوری آثار به پایان رسیده است.

وی اظهار داشت: افتتاحیه سومین جشنواره فیلم اشراق از روز سه شنبه 6 بهمن ماه سال جاری آغاز و اختتامیه آن پنج شنبه 8 بهمن در مجموعه سینمایی ونوس خواهد بود.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز داشت: سخنرانی مدیران ارشد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، پخش آثار و ... از جمله برنامه های افتتاحیه و اختتامیه خواهد بود.

رئیس شورای سیاستگذاری فیلم اشراق خاطرنشان ساخت: فیلم کوتاه، انیمیشن، کلیپ، فیلم داستانی و فیلم مستند از جمله فراخوان های جشنواره فیلم اشراق بوده است.

دکتر حسنی با بیان این مطلب که در این جشنواره نسبت به جشنواره گذشته افزایش کمی و کیفی داشته ایم،  تصریح کرد: در این جشنواره 787 اثر به دبیرخانه ارسال شده که «324 مستند کوتاه و بلند»، «237 اثر داستانی شامل اثر داستانی کوتاه، بلند، تله فیلم، انیمیشن و نماهنگ»، «69 اثر نقد و پژوهش» و «157 فیلم نامه» می باشد.

وی بیان داشت: این جشنواره ملی است و از 28 استان کشور اثر به دبیرخانه رسیده است.محمد حسنی رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: در تمام رشته ها یک برگزیده و شایسته تقدیر خواهیم داشت.

حسنی گفت: آثار برگزیده به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران معرفی و از آن پخش خواهند شد

وی ابراز داشت: به دنبال آن هستیم که مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی را به پایگاه فیلم سازی برای طلاب علاقمند قرار دهیم تا آثار فاخر از سوی طلاب علاقه مند تولید شود.

در ادامه این نشست، مهدی بنکدار، دبیر سومین جشنواره فیلم حوزه (اشراق) به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از مشخصه های آثار، تنوع موضوعی گسترده آن بوده که موضوعاتی همچون «تکفیری ها و جهان اسلام»، «نظیر سبک زندگی اسلامی»، «زندگی علمای دین»، «تبلیغ دین» و ...  در آن وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که به دنبال بین المللی شدن جشنواره اشراق هستیم، اظهار داشت: در این دوره 7 اثر در خارج از ایران تولید و مرتبط با موضوع جشنواره هستند که به زبان عربی می باشند.

رئیس اداره هنرهای تصویری و تجسمی دفتر تبلیغات اسلامی ابراز داشت: در این جشنواره بخش بلند فیلم داستانی و مستند نیز اضافه شده که جشنواره ما را حرفه ای تر کرده است.

بنکدار خاطرنشان ساخت: برگزاری کارگاه هایی برای برگزیدگان دوره گذشته، انتخاب داوران حرفه ای برای داوری آثار و ... از جمله برنامه های بنیادی ما برای جشنواره اشراق بوده است.

دبیر سومین جشنواره فیلم اشراق تصریح کرد: سبک کیفی آثار به لحاظ محتوایی و فنی رشد قابل توجهی داشته و جشنواره فیلم حوزه (اشراق) جایگاه خود را به عنوان جشنواره تخصصی در جوامع هنری و سینمایی کشور تثبیت کرده است.

رئیس اداره هنرهای تصویری و تجسمی دفتر تبلیغات اسلامی یادآور شد: در این جشنواره 15 اثر برگزیده و 25 اثر شایسته تقدیر خواهیم داشت.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha