یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده آملی

حوزه/ این کارشناس عرصه رسانه گفت: بیان اندیشه ها ظرف خاص خود را دارد و سینما و هنر جای شعار نیست؛ بلکه باید با زبان خاص خود آن را بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  عبدالله حسن زاده آملی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه سومین جشنواره فیلم حوزه "اشراق" که در سینما وتوس قم برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره راه اندازی شد تا طلاب، سخنان و ایده های خود را با زبان هنر به جامعه هدف منتقل نمایند.

وی ابراز داشت: بنده در سه دوره اشراق ،حضور داشته و در این دوره سخنان تازه ای را در آثار مشاهده کرده ایم؛ مهم است که طلاب بتوانند حرف تازه داشته و آن را با زبان تازه بیان نمایند.

این کارشناس عرصه رسانه خاطرنشان ساخت: زبان های هنری ظرفی است برای اندیشه ای که می تواند برای آن زبان بیان شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده آملی تصریح کرد: بیان اندیشه ها ظرف خاص خود را دارد و سینما و هنر جای شعار نیست؛ بلکه باید با زبان خاص خود آن را بیان کرد.

وی بیان داشت: اگر اندیشه ای زوال یافته و الان نیست؛ به این دلیل بوده که زبان آن هنری نبوده است.

این کارشناس عرصه رسانه با بیان این مطلب که اگر اثری با زبان درست هنری عرضه شود، ماندگار خواهد شد. اظهار داشت: عکس اگر عکس باشد و بر اساس دستور عکس، درست عکاسی شده باشد، ماندگار خواهد شد و در عرصه بین الملل ورود خواهد کرد؛ اگرچه زبان های مادری ما با آن مخاطب متفاوت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده آملی در پایان گفت: از تمام زحمت کشان و برگزار کنندگان این جشنواره تشکر می نمایم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha