شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی

حوزه/ اتفاقات پسا برجام اقتدار انقلاب را در سطح بین المللی دو برابر کرد و نشان داد که جمهوری اسلامی ایران دارای چه قدرت و اقتداری می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی در گردهمایی طلاب و فضلای بیجاری مقیم حوزه علمیه قم به حوادث منطقه و جهان اسلام اشاره کرد و گفت: حرکت شیخ نمر موجب عزت جامعه اسلامی و خنثی سازی توطئه های دشمنان شده است.

وی اظهار داشت: این عالم شیعی عربستانی، شخصیتی بود که از تمامیت اسلام و مظلومان عالم دفاع کرد و هیمنه ظلم را در هم پیچید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ابراز داشت: دشمن با اعدام شیخ نمر به دنبال اهداف ننگین و آغاز توطئه های جدیدی بود که با هوشیاری مسلمانان و عنایت الهی این فتنه خنثی شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی به ذلت غرب در اسیرشدن ملوانان آمریکایی پرداخت و خاطرنشان ساخت: رژیم آل سعود باید بداند در پشت حکومت ظالمانه ای مخفی شده که با اسارت گرفتن چند ملوان آنان توسط سربازان ایران اسلامی ، ذلتشان برای جهانیان مشخص شده است.

وی توافق هسته ای را نمونه دیگری از ذلت غرب و ایادی آنان در منطقه و قدرت نظام جمهوری اسلامی و انقلاب در مقابله با جبهه استکبار عنوان کرد و گفت: مسئله برجام سبب شد غرب، قدرت بلامنازع ایران اسلامی را پذیرفته و برخی از شرکای قدیمی و مهم خود از جمله عربستان را تهدید کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: پسا برجام اقتدار انقلاب را در سطح بین المللی دو برابر کرد و نشان داد که جمهوری اسلامی ایران دارای چه قدرت و اقتداری می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با بیان این مطلب که عزت و ذلت دست خداست و حضرت حق این عزت را به جمهوری اسلامی ایران عطا کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر کشورهای گوناگون، قدرت بین المللی ایران را پذیرفته و دشمن نیز به این  نتیجه رسیده که چاره ای جز این ندارد که با ایران مذاکره کرده و نمی تواند قدرت نظامی خود را به رخ ما بکشاند.

وی به مسئله نفوذ اشاره و عنوان کرد: مسئله نفوذ آخرین راه کار دشمن است که برنامه مدون و طولانی نیز برای اجرای این کار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به هشدارهای متعدد رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ دشمان اشاره و تأکید کرد: باید این هشدارها را جدی گرفت و به توصیه های حکیمانه معظم له عمل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با انتقاد از تلاش های گوناگون برخی از نمایندگان برای اعلام نمایندگی در انتخابات، افزود: متأسفانه برخی از فعالیت ها از روی جهالت صورت گرفته است.

وی گفت: مجلس مکانی بسیار مهمی است که هر شخصی نباید وارد آن شده و نظارت جدی و بررسی بیشتر شورای نگهبان می تواند بر تحقق این مهم کمک کرده و باید برنامه ای اجرا شود تا دیگر مجلس ششمی در ایران اتفاق نیافتد و آنگونه افراد روی کار نیایند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگر از سخنان خود به شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره کرد و گفت: این بانو از جایگاه ویژه ای در پیشگاه حضرت حق و معصومین(ع) و حتی علما و بزرگان برخوردار بوده و هست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی یادآور شد: جامعه و حوزه این برکات را از این بزرگواران و حضرات معصومین(ع) داشته و باید قدردان و شاکر این برکات بود.

وی ابراز داشت: جامعه دینی باید تلاش کند تا شخصیت وجودی حضرت فاطمه معصومه(س) را در ابعاد مختلف شناخته و در اندیشه  آن باشد که چه عواملی سبب شد که این بانو به این جایگاه با عظمت رسیده و خداوند متعال مقام شفیعه را به او عنایت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان ساخت: قطعا این بانوی با کرامت از ظرفیت خاصی برخوردار بوده و توانست این ظرفیت وجودی خود را گشایش دهد و لیاقت خود را برای پذیرش مقام و جایگاه خاص به اثبات برساند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی تصریح کرد: یکی از مهم ترین وظایف حوزویان، تبیین و آگاهی دادن نسبت به شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) است و امام راحل(ره) نیز یکی از مبلغانی بوده که از همین حوزه و حجره ها برخواسته و توانست کاری بزرگ در جامعه و دنیا انجام دهد که برپایی حکومت جهانی تحت انقلاب اسلامی، مهمترین کار ایشان بوده است.

وی بیان داشت: طلاب در این شرائط حساس، وظائف سنگینی برای ترویج و تبیین ارزش های اسلامی و ارکان انقلاب و مبارزه با شبهات بر عهده داشته و این امر با هجرت طلاب و مبلغین و داشتن ایمان و تقوای الهی ممکن خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه برای هر فعالیتی جهاد لازم است، اظهار داشت: جهاد اقسام متفاوتی همچون فرهنگ، اقتصاد و سیاست و ...دارد که باید در این عرصه ها وارد شد و برنامه ریزی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی ضمن گلایه از وضعیت حجاب در جامعه، ابراز داشت: متأسفانه برخی از افراد با نوع حجاب مناسب زنان برخورد ناشایست کرده و کسی هم نیست که در مقابل این سخنان ایستاده که سبب شد از موضع حق عقب نشینی شود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: روحانیت سربازان جبهه فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی اند و برای  اجرای بهتر این امر نیازمند به برنامه ریزی دقیق و حساب شده  و جهاد گونه هستیم.

انتهای پیام    40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha