دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حکیم اولاجوان بسکتبالیست معروف آمریکایی

حوزه/ بسکتبالیست معروف آمریکا و عضو سرشناس جامعه مسلمانان هیوستون به اظهارات اسلام ستیزانه برخی سیاستمداران آمریکایی واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از houstonchronicle.com، حکیم اولاجوان بازیکن بازنشسته مسلمان نیجریه‌ای تبار تیم ملی بسکتبال آمریکا که به تازگی به آمریکا بازگشته بود، در پی شنیدن پیشنهاد نژادپرستانه دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا، با محکوم کردن این سخنان گفت: اول از همه بگویم، بی‌تفاوتی بسیاری از مردم و جوامع بین‌المللی در برابر این موضع‌گیری‌ها بسیار عجیب است! و کسی که چنین پیشنهادی ارائه کرده، لایق ریاست جمهوری نیست. فکر نمی‌کنم گفتن چنین سخنانی هوشمندانه باشد.

او در ادامه گفت: من تصور نمی‌کنم که این اظهارات ربطی به زمانه کنونی باشند و تاریخ اینگونه طرز تفکرها دیگر گذشته است.

حکیم اولاجوان، یکی از محبوب‌ترین چهره‌های تاریخ ورزش هیوستون و یکی از برجسته‌ترین بازیکنان تیم ملی بسکتبال آمریکا است که در سال 1980 از نیجریه به ایالات متحده مهاجرت کرده است.  اولاجوان پیش از نیز درباره اهمیت انجام اعمال مذهبی مانند داشتن مکانی برای برگزاری نماز یا روزه گرفتن در رمضان،‌ به صورت عمومی صحبت کرده بود. او همچنین یکی از چهره‌های سرشناس جامعه مسلمانان هیوستون است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha