پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت‌الاسلام سید مجتبی بدری- مدیر مدرسه امام القائم(عج) تهران

حوزه/ بی توجهی و بی تفاوتی نسبت به حادثه منا پذیرفتنی نیست و باید مسببین این حادثه تلخ که موجب ناامنی در حرم امن الهی شدند، محاکمه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی بدری از شاهدان عینی فاجعه منا، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که فاجعه منا بنا بر تأکید مقام معظم رهبری تحت هیچ شرایطی نباید به فراموشی سپرده شود، گفت: متاسفانه این حادثه آسیبی جدی به تقریب مذاهب وارد ساخت. بنابراین بی توجهی و بی تفاوتی نسبت به حادثه منا پذیرفتنی نیست و باید مسببین این حادثه تلخ که موجب ناامنی در حرم امن الهی شدند، محاکمه شوند.

 مدیر مدرسه امام القائم(عج) تهران با بیان اینکه امسال مسئله منا یکی از دردناک ترین مصیبت هایی بود که بر جهان اسلام وارد شد، ادامه داد: مکه حرم امن الهی است و زائران، آنجا را برای امن می دانند و مسئولین عربستان نیز که ادعا داشتند میزبان خوبی برای زائران خانه خدا هستند، دروغ بودن ادعاهایشان اثبات شد. زیرا این فاجعه در تاریخ حج از نظر کشتار و نیز بی رحمی آل سعود بی سابقه بود.

وی افزود: بعد از این فاجعه، حاشیه های آن حجاج را به شدت نگران کرده بود تا مبادا مورد سوء قصد از طرف آل سعود واقع شوند. اما بعد از سخنرانی مهم مقام معظم رهبری، رفتار سعودی ها با زائران ایرانی بسیار ملایم و مثبت شده بود و این موضع گیری ایشان دلگرمی و آرامش خاطر بیشتری به زائران داده بود.

حجت الاسلام والمسلمین بدری با اشاره به اینکه این فاجعه احساس آرامش را از حجاج گرفته بود، اظهار داشت: متاسفانه از آنجایی که اکثر کشورهای عربی به خاطر ترس از آل سعود در رسانه های داخلی و خارجی شان به این مسئله نمی پرداختند، لذا اکثر زائران کشورهای عربی که اقوام و نزدیکان خود را از دست داده بودند، در پیگیری اجساد عزیزان شان ناموفق بودند و به غیر از جمهوری اسلامی ایران، هیچ کشور دیگری به جد پیگیر اتباع خود نبود، و گویا وقوع این فاجعه برای شان اهمیتی نداشت. و این نشاندهنده ی نفوذ آل سعود در بین سران دست نشانده ی کشورهای عربی بود.

استاد حوزه علمیه تهران با اشاره به نقش استکبار در ناامن جلوه دادن مکه و خدشه دار کردن قداست مکان های مذهبی، تصریح کرد: به نظر می رسد آمریکا از سال های قبل به فکر برنامه ریزی جهت آسیب زدن به وحدت مسلمانان و ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی بود. و با حمایت از تندروهای جاهلِ به ظاهر سنی و شیعه، در بوجود آمدن گروه های تکفیری مثل بوکوحرام، داعش، النصره و... نقش اساسی داشت و اقدامات این گروهک های تروریستی موجب کشتار بین مسلمانان شد و همچنین نابودی زیرساخت های کشور ها را در پی داشته است. و همگی این اتفاقات حکایت از نقشه شوم آمریکا و اسرائیل برای منطقه دارد که هدف شان، حفظ حیات غده سرطانی اسرائیل و به فراموشی سپردن این ها به عنوان دشمن اصلی اسلام و مسلمین است.

وی افزود: متاسفانه عملکرد برخی کشورهای عربی و همدستی آنان با گروهک های تروریستی و جنگ علیه یمن باعث شده تصویر نادرستی از اسلام در اذهان مردم دیگر کشورها شکل بگیرد. و همگی این ها با هدف اسلام هراسی و نیز مقابله با نفوذ کلام و اهداف انقلاب اسلامی در بین کشورهای اسلامی و مردم دیگر کشورها صورت می گیرد. و با تبلیغات شان می خواهند اینگونه به مردم القا کنند که عملکرد و اهداف جمهوری اسلامی نیز مثل سایر گروه های تروریستی که مدعی اسلام هستند، می باشد. اما ان شاء الله به همت مسئولین جمهوری اسلامی و مردم ایران به جهانیان ثابت خواهد شد و اکنون نیز ثابت شده است که اسلام ظلم ستیز و مخالف استکبار و نظام سلطه می باشد. و حقیقت اسلام یعنی ایثارگری، دین محبت و مهربانی، یاور مظلوم و مستضعفین.

مدیر مدرسه امام القائم(عج) تهران با بیان اینکه اگر ما نیز از آرمان های انقلاب و ارزش های اسلامی دست برداریم، وضعیت کنونی ما با زمان شاه چه فرقی خواهد داشت؟، خاطرنشان کرد: همه عزت و عظمت ما به این است که پای آرمان ها ایستاده ایم

حجت الاسلام والمسلمین بدری وی تصریح کرد:  هیچ عقل سلیمی نمی گوید که باید با آمریکا تعامل کنیم. چرا که آمریکا همه اش شرّ و بدی است و هیچ خیری حتی برای متحدان خود نداشته است. و لذا هر کجا ظلم و خونریزی وجود دارد، رد پای آمریکا در آنجا دیده می شود و ما باید به جوانان بگوییم هرگونه عزت، آقایی، قدرت، ثروت و ترقی علمی که می خواهند به شعار هیهات من الذله امام حسین(ع) تمسک بجویند، تا زیر سایه اهل بیت(ع) مقتدرانه زندگی کنند.

وی یادآور شد: از زمانی که ایده تقریب مذاهب مطرح شد، این پیشنهاد همواره مورد مخالفت نظام سلطه بود و آنان از هر وسیله ای برای تضعیف روابط بین کشورها و ملت های مسلمان استفاده می کردند.

مدیر مدرسه امام القائم(عج) تهران با تاکید بر اینکه اختلافات مانع از تقریب مذاهب بین شیعیان و برادران اهل سنت نخواهد شد، افزود: یکپارچگی بین مسلمانان باعث وحدت در مقابل دشمنان اسلام و نظام سطله خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha