جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
وبگاه يادنامه اختصاصي شهيدان فاجعه منا

حوزه/ همزمان با ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله عليها) و روز شهيد، وبگاه يادنامه اختصاصي شهيدان فاجعه منا از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت راه اندازي شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، همزمان با ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله عليها) و روز شهيد، وبگاه يادنامه اختصاصي شهيدان فاجعه منا به نشانيmena.hajj.irاز سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت راه اندازي شد.

براساس اين گزارش: پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به حوزه نمايندگي ولي فقيه در حج وزيارت در لبيك به فرموده رهبر معظم انقلاب مبني براينكه « حادثه منا به هيچ‌وجه نبايد فراموش شود و دستگاه ديپلماسي و سازمان حج موظف هستند كه اين موضوع را به صورت قاطع دنبال كنند.» به همين منظور وبگاه اينترنتي را در فضاي مجازي راه اندازي كرد.

اين وبگاه اينترنتي از 14 بخش با موضوعات مختلف و متنوع در موضوع فاجعه منا تشكيل شده است كه فيلم، صوت، ديدگاه ها، اخبار رسانه ها، بيانات رهبر معظم انقلاب، يادنامه شهيدان و غيره از جمله اين بخش ها به شمار مي آيند.

فاجعه منا در كلام رهبري

در بخش مجموعه سخنان رهبر معظم انقلاب همه سخنان و موضعگيري ها كه امام خامنه اي در باره فاجعه منا داشته اند آورده شده است تا اين بخش از سخنان ايشان به عنوان سخنان تاثيرگزار و نقش آفرين در تاريخ به ثبت رسيده باشد.

اسامي و مشخصات شهيدان منا

يكي ديگر از مهم ترين بخش هاي اين وبگاه، اسامي و مشخصات تمامي شهداي منا است كه براي هر كدام از اين شهيدان يك پوستر اختصاص طراحي شده است و كاربران با كليك كردن بر روي هر يك از آن ها مي توانند اين تصاوير را مشاهده كنند، همچنين تصوير جداگانه اي از اين شهيدان عزيز در اين بخش آورده شده است تا براي علاقه مندان جهت كار هنري قابل استفاده باشد.

در اين بخش همچنين مشخصات كامل همچون شهر محل اقامت، مذهب، سن، جنسيت و ساير موارد ضروري شهداي منا قيد شده است.

بيانات شخصيت ها

همچنين بيانات شخصيتها سياسي، علمي، علما، مراجع تقليد، رؤساي قوا، پيام تسليت ها و ساير موارد به صورت مستقل در اين وبگاه آورده شده است.

تصاوير

در بخش ديگري از اين وبگاه تصاويري از فاجعه منا آورده شده است كه در اين بخش كاربران مي توانند تصاوير اين حادثه را ملاحظه نمايند.

بانك فيلم

بانك فيلم از ديگر بخش هاي اين وبگاه است كه تعدادي از فيلم هاي مستند ساخته شده درباره اين حادثه منتشر شده است.

راويان

روايان نيز از بخش هاي مهم اين وبگاه است در اين بخش افرادي كه در فاجعه منا حضور داشتند و با رسانه ها گفت وگو و به تشريح ماجرا پرداخته اند آورده شده است و اين مصاحبه ها براي ثبت تاريخ بدون دخل و تصرفي در اصل آن به صورت كامل انتشار يافته است.

در آيينه رسانه ها نيز از بخش هاي ديگر اين وبگاه است كه از ابتداي فاجعه منا تمامي اطلاعات و انعكاس اخبار كه در رسانه هاي داخلي و خارجي درباره فاجعه منا منتشر شده است؛ در اين بخش به ثبت رسيده است.

اشعار

همچنين حدود 80 شعر از شاعران ميهمن اسلامي كه درباره فاجعه منا سروده شده است و بسيار تاثير گزار و غمناك است در بخش اشعار آورده شده است.

مقالات

بخش مقالات نيز تعدادي مقاله علمي كه به موضوع فاجعه منا به صورت علمي و حقوقي پرداخته شده است، موجود است كه در آينده مقالات و كتاب هاي كه در اين موضوع منتشر شود در اين بخش ها به روز رساني مي شود.

كانال اطلاع رساني فاجعه منا در شبكه تلگرام هم در اين بخش فعال شده كه افراد علاقه مند جهت اطلاع از آخرين اخبار اين موضوع مي توانند عضو اين كانال شوند.

طرح ها

طرح ها و عكس ها با موضوع فاجعه منا كه توسط هنرمندان عزيز كشورمان در اين خصوص طراحي شده در بخش آورده شده است.

اخبار

سرويس اختصاصي خبر منا هم در اين بخش اختصاص داده شده است كه اين بخش هميشه به روز رساني مي شود و هر روز آخرين اخبار و موضوعات در اين موضوع در اين بخش آورده مي شود.

حادثه سقوط جرثقيل در مسجدالحرام

اين بخش هم اسامي و مشخصات كامل 11 تن از شهداي اين فاجعه آورده شده است تا ياد اين عزيزان هم گرامي داشته شود.

گفتني است؛ از تمامي بازماندگان شهداي دو حادثه غم بار درخواست مي شود خلاصه زندگي نامه اين عزيزان را (حداكثر در 2 صفحه) به همراه آدرس، شماره تلفن و مشخصات و نسبت ارسال كننده از طريق نمابر به شماره تلفن66582129-021 ويا به پست الكترونيكي mena94@hajj.ir و يا به آدرس تهران، خيابان آزادي ، نبش خيابان رودكي، سازمان حج و زيارت، طبقه پنجم، روابط عمومي حوزه نمايندگي ولي فقيه درامور حج وزيارت ارسال نمايند.

ضمناً تلفن 64512525-021در ساعات اداري آماده پاسخگويي به سوالات احتمالي شما عزيزان است.

فاجعه منا يكي از دردناك‌ترين حوادثي بود كه روز عيدقربان پنجشنبه ، دوم مهرماه 94 - براي حجاج ايراني و ساير كشورهاي اسلامي در مكه مكرمه رخ داد و بيش از 7 هزار نفر در اين حادثه جان خود را از دادند كه 461 نفر از آنان از حجاج كشور ما بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha