یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
همایش «عصر امام خمینی(ره)، تحولات جهانی، تهدیدها و راهکارها»

همایش «عصر امام خمینی(ره)، تحولات جهانی، تهدیدها و راهکارها» ویژه خواهران مبلغ استان قم عصر امروز در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این همایش به  معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و با همکاری مراکز حوزوی خواهران جامعه الزهرا، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و اداره کل تبلیغات اسلامی برگزارگردید.

 حجت‌الاسلام بحری از کارشناسان امور تربیتی در این  همایش اظهار داشت: دو جلسه کارشناسی جهت برپایی این همایش برگزار شد و خواهران مبلغی که تجربه بیشتری داشتند، جهت بهره‌وری بیشتر جلسه خواستار مدت‌زمان بیشتری برای آن شدند.

وی خاطرنشان کرد: این نشست در جهت ارائه راهکار برای شناخت وضعیت فعلی جهان اسلام و رسالت خواهران مبلغ برگزار گردیده است.

حجت الاسلام بحری با اشاره به "جنگ نرم" گفت: بعضی از کارشناسان اظهار می‌دارند که دشمن پس از پایان جنگ عراق، از جنگ نرم استفاده کرده است ولی حقیقت امر این است که هیچ مقطعی از تاریخ نیست که خالی از جنگ نرم باشد.

محقق حوزه با بیان اینکه دشمن به‌تناسب شرایط زمان، جنگ فکری ایجاد می‌کند، تصریح کرد: پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) با جنگ فکری که ایجاد شد تنها چند نفر به‌عنوان پیروان امیرالمؤمنین(ع) باقی ماندند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: گاهی یک شخص واقعیتی را که ما قبول داشته‌ایم را به نحوی تبیین می‌کند که انسان به دانسته‌ی خود نیز شک می‌کند و این همان تهاجم نرم است.

حجت‌الاسلام بحری تأکید کرد: آنچه مسلم این است که دشمن تمام توان و ایده‌ی خود را برای طراحی جنگ نرم به کار گرفته است.

این کارشناس حوزوی با اشاره به این که تنها استفاده از وسایل ارتباطی نشانه‌ی جنگ نرم نیست گفت: گاهی بسیاری از خانواده‌های مذهبی باوجود اینکه از وسایل ارتباطی جدید و حتی تلویزیون استفاده نمی‌کنند، ولی با وضعیت تجملاتی زندگی‌شان کاملاً خود را برده‌ اندیشه‌ی شیطانی قرار داده‌اند.

وی افزود: تهاجم فرهنگی یعنی سونامی عمل‌های زیبایی، عمل به هر آنچه مد می‌شود، بالا رفتن سن ازدواج، بیش از شش میلیون زندگی ازهم‌پاشیده و بانوانی که سن ازدواج آن‌ها گذشته است.

حجت الاسلام بحری در پایان اظهار داشت: هر چه ما از اندیشه‌های پیامبر اکرم(ص) فاصله بگیریم به تهاجم فرهنگی دشمن نزدیک‌تر شده‌ایم و برای حضور در جبهه‌ی خودی باید در چند بُعد فرزند داری، همسرداری، تربیت فرزند، الگو بودن در محیط‌هایی که حضور پیدا می‌کنند و صحبت کردن طبق نیاز مخاطب تلاش کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha