چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
رضوی مهر

حوزه/نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: علمای اسلام اعم از شیعه و سنی می بایست به افشای چهره منفور تکفیری ها در نزد مردم جهان بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به برگزاری دومین کنگره بررسی و مقابله با خطر جریان های تکفیری در قم به همت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اظهار داشت: ابتکار برگزاری این کنگره ، دشمنان را خلع سلاح و نیات کوته بینان را برملا می سازد و البته اگر علمای اهل سنت و تشیع در کنار هم قرار می گیرند هرگز به آن معنا نیست که از عقاید خود دست کشیده اند بلکه ضمن حفظ عقاید، دشمن مشترک را نشانه گرفته اند.

وی با بیان این که امروزه کشورهای سلطه گر همچنین حکام عرب مرتجع منطقه از تروریست های تکفیری در خفا و آشکار ، حمایت می کنند، افزود: به راستی کدام عالِم است که خود را در منزلت اجتهاد ببیند و نسبت به عده ای که متاسفانه به نام اسلام به دنبال سخیف کردن نام اسلام و مسلمین هستند و اهداف صهیونیست ها را دنبال می کنند، بی تفاوت باشد.

وی اضافه کرد: حقیقتاً چه کسی است که مشاهده کند با نام اسلام و قرآن ، عده ای تروریست ، دین مبین اسلام و پیامبر اعظم(ص) را در نزد جهانیان بد جلوه داده و باعث و بانی اسلام هراسی شوند و با این حال دم فرو بندد و نسبت به این جریانات اعتراض نکند.

نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: امروز فضا و اکسیژن عالمیت و اجتهاد به انسان ماموریت می دهد تا بتوانیم چنین اجتماعاتی در میان علمای فریقین تشکیل داده و علمای مسلمان با برملاسازی چهره منفور تکفیری ها ، برائت خود را از این قبیله آدم کش اعلام نمایند.

وی افزود: در واقع این وظیفه علمای شیعه و اهل تسنن است که به جامعه جهانی بگوید تکفیری ها از اسلام نیستند و اعمال آن ها با سیره پیامبر(ص) ، صد در صد مخالفت دارد.

این استاد حوزه ادامه داد: علما و مراجع شیعه ، همچنین مفتیان اهل سنت و به طور کلی اهل علم و دین در جهان اسلام باید با منطق و استدلال و به زبان علمی به دنیا تفهیم کنند که نیروهای تکفیری ، ساخته صهیونیست ها و حکام سلطه هستند.

وی گفت: بی تردید اگر تا حدودی نگذاشته ایم که دشمن همه پازل مکر و حیله خود علیه اسلام ناب را به واسطه این جریانات خطرناک به کار بندد به خاطر برگزاری همین جلسات و کنگره های روشنگرانه و نیز تقویت بحث تقریب مذاهب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر همچنین با بیان این که در مقطع کنونی، اجتماع و اجتهاد علمای اسلام در لوای پرچم وحدت یک ضرورت به شمار می رود، تصریح کرد: اگر در عصر پیامبر(ص) و امام علی(ع) بودیم  و یک فتنه ای همچون جریان های تکفیری امروز رخ می داد، قطعاً ایشان ما را به وحدت و بیداری و برملاسازی مکر و حیله دشمنان دستور می دادند و امروز هم عشق به پیامبر و اسلام عزیز به ما می گوید که باید دست از اختلافات برداشته و متوجه برنامه ها و نقشه های دشمنان اسلام باشیم.

وی با اشاره به این که هیچ مسلمان آزاده ای نباید نسبت به آدم کشی در یمن و سوریه و عراق و بحرین و غیره سکوت کند، افزود: کسی نمی تواند در این باره اعتراض و سخن نگوید و بعد خود را زعیم اسلام و حوزه های علمیه بشمارد، چه آن که زعامت حوزه های علمیه این ماموریت را می دهد که جهان اسلام به وحدت و یکپارچگی و همدلی در مقابله با آمریکا و دشمنان تکفیری جبهه اسلام ناب دعوت و فراخوان شود.

وی ابراز امیدواری کرد: برپایی چنین نشست هایی در میان علمای شیعه و سنی با دعوت از یکدیگر باعث پیشبرد اهداف اسلام و دفع خطر جریان های تکفیری شود که در این میان می بایست از تلاش همه بزرگان و علما به خصوص آیات عظام مکارم و سبحانی و به ویژه روشنگری های امام خامنه ای عزیز تقدیر و تشکر جدی داشته باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha