جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علی نصیری مدیر مدرسه امام خمینی(ره) کرمانشاه

حوزه/ مدارس علوم و معارف اسلامی زمینه ورود دانش آموزانی که از لحاظ اخلاقی و دینی در سطح بالایی قرار دارند، به حوزه های علمیه را ایجاد می کنند.

حجت الاسلام علی نصیری، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه در حاشیه بازدید دانش آموزان مدرسه صدرا از این مدرسه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به جایگاه طلبگی، گفت: طلاب و روحانیون وارثان انبیاء الهی هستند و با انتخاب مسیر طلبگی علاوه بر ترویج مکتب ائمه اطهار علیهم السلام و شریعت اسلام، روح و قلب خود را از فضایل الهی سرشار کرده اند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه با اشاره به تاکید مراجع عظام تقلید بر جذب دانش آموزان نخبه به حوزه، افزود: آیت الله العظمی مکارم شیرازی ورود دانش آموزانی که دارای استعداد درخشان هستند به حوزه علمیه را لازم می دانند.

وی، حضور طلاب در جامعه را بسیار تأثیر گذار دانست و ادامه داد: روحانیون نقش بسزایی در تحکیم عقاید و اعتقادات مردم دارند و می توانند با استفاده از ظرفیت ها به تبیین شریعت دین و انوار الهی در جامعه بپردازند.

استاد حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا بستر پرورش و تربیت دانش آموزان مستعد در زمینه ارتقای سطح فرهنگ اسلامی را فراهم می کنند، ابراز داشت: مدارس علوم و معارف اسلامی زمینه ورود دانش آموزانی که از لحاظ اخلاقی و دینی در سطح بالایی قرار دارند، به حوزه های علمیه را ایجاد می کنند، لذا تعامل هرچه بیشتر این مدارس با حوزه های علمیه دارای برکات فراوانی می باشد.

حجت الاسلام نصیری با اشاره به روند پذیرش در حوزه های علمیه، خاطر نشان کرد: شرکت در آزمون ورودی، مصاحبه شفاهی و حضور در دوره های اختبار و تثبیت شرط ورود به حوزه های علمیه می باشد، بنابراین دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی با آمادگی بیشتر و عقبه فرهنگی قوی تر می توانند وارد فضای معنوی حوزه شده و ادامه تحصیل دهند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه در پایان گفت: دانش آموزان مدارس صدرا قطعأ مسیر درخشانی برای خود ترسیم نموده و با حضور در حوزه های علمیه می توانند این مسیر را به حد اعلا برسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha