دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید مهدی قریشی

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: وجود ادیان و قومیت های مختلف در استان آذربایجان غربی و بهره مندی از نعمت امنیت و آزادی، به پاس خون شهدایی است که ما امروز با حضور در صحنه های اجتماعی و سیاسی بایستی قدردان خون آنان باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت 26 شهدای روحانی اهل سنت آذربایجان غربی که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تاکید بر گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای گرانقدر اظهارداشت: تجلیل و قدردانی از مقام والای شهدا که با اهدای خون خویش برای وطن جمهوریت، اسلامیت و حریت و آزادی را به ارمغان آوردند تا امروز ما با امنیت و استقلال کامل بر سر خوان این نعمات حاضر شویم.

وی افزود: مسئله شهادت و جان باختن در مسیر الهی از جمله موضوعاتی است که خداوند متعال در آیات متعدد و در احادیث نبوی به فراوانی مورد تاکید و از مقام شامخ آنان یاد شده است، چراکه شهدا اموات نیستند بلکه احیا و زنده در نزد خداوند متعال روزی می گیرند.

امام جمعه ارومیه با بیان جایگاه والای شهدای روحانی اذعان داشت: به تعبیر امام راحل، صدای قهقه شهدا را می توان در بهشت جاودانه با گوش معنوی شنید، لذا  هرکس دین اسلام را خوب بشناسد، آرزوی شهادت می کند و منتظر ملاقات خداوند با جسم غرق به خون می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: شهدای روحانی به مراتب جایگاهی والاتر از سایرین دارند چراکه با قلم و خون خویش در راه اسلام و مسلمین گام های موثری تری برداشته اند و دارای ارج و قرب بالایی در پیشگاه احدیت برخوردار هستند.

وی حضور پرشور در انتخابات سالجاری را مهم عنوان کرد و افزود: حضور حداکثری نشان از اقتدار و اهتمام مردم ولایتمدار به نسبت به مسائل داخلی است و دشمن را از دچار یاًس و ناامیدی می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن نماد اتحاد و وحدت ملی عنوان کرد و افزود: وجود ادیان، قومیت ها و اقوام مختلف در استان آذربایجان غربی و بهره مندی از نعمت امنیت و آزادی به پاس خون شهدایی است که ما امروز با حضور در صحنه های اجتماعی و سیاسی بایستی قدردان خون آنان عزیزان باشم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha