یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
قرآن

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) کلاردشت گفت: خانواده در اسلام، نه مرد سالار است و نه زن سالار ؛ بلکه جایگاه مودت ،رحمت و تفاهم سالاری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم بحر کاظمی مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) کلاردشت در همایش تحکیم خانواده با بیان اینکه خانواده موفق در نگاه دینی و سبک زندگی اسلامی، جایگاه ویژه ای دارد، افزود:  خداوند در سوره  روم آیه«21» سه شاخصه خانواده موفق را بیان کرده که عبارت از آرامش، مودت، رحمت می باشد؛ و با توجه به این آیه، در یک خانواده موفق قرآنی، پدر و مادر، هسته مرکزی و کانون خانواده هستند که در رأس هرم قرار دارند و فرزندان در گرد این کانون می باشند. همچنین خانواده در اسلام، نه مرد سالار است، نه زن سالار، و نه فرزند سالار؛ بلکه جایگاه مودت و رحمت وآرامش و تفاهم سالاری است.

وی با بیان اینکه دارابودن اخلاق خوش یکی از اصول بسیار مهم و سرنوشت ساز در حیات انسان هاست، بیان داشت: حفظ حرمت و شخصیت دیگران، در گرو احترامی است که در برخوردها از انسان ظاهر می گردد، رعایت این مسئله از سوی کسانی که باهم انس و الفتی دارند باعث استحکام دوستی و گرمی روابط خواهد شد.

 بحر کاظمی در پایان خاطر نشان کرد: متأسفانه امروز وقتی به نمونه های بیرونی خانواده نگاه می کنیم ، می بینیم مردان نقش عابر بانک را بازی کرده که باید پولی به دست آورده، آن را هزینه مایحتاج خانواده نمایند؛ یا این که زن در خانه نقش یک نیروی خدماتی را ایفا می کند. باید بدانیم که این مسائل جزئی از زندگی است، نه تمام زندگی و آن چیزی که امروز نیاز داریم این است که نقش مردان فراتر از کسب درآمد و نقش زنان هم فراتر از خانه داری یا کار در بیرون می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha