یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 372596
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
شماره جدید هفته نامه افق حوزه

حوزه /چهارصد و پنجاه و یکمین شماره افق حوزه به انضمام افق خانواده منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری«حوزه»نشریه «افق حوزه» در بخش هایی مانند؛ سرمقاله، اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.

عناوین برتر هفته نامه «افق حوزه» عبارتند از: «بیش از 7 میلیون منبع در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی»، «مراقب باشیم، افعال ما مردم را از دین دور نسازد»، «گزارشی از خدمات اجتماعی و رفاهی دفتر آیت الله العظمی سیستانی»، «توافق با مجامع بین المللی و کشورها پایان استکبارستیزی نیست»، «اسلام با سرعت در آمریکا در حال رشد است»، «گستره اصول گرایی در جغرافیای جناح ها»، «ضرورت بررسی تخصصی مبحث امامت»، «تجاوز عربستان به یمن خیلی ها را مستبصر کرد»، «توجه حوزه علمیه به ابزار رسانه، نشانگر دقت به انتقال مبانی ارزشی است»، «معنای أجل مسمّی و أجل معلق چیست؟».

* درس اخلاق آیت الله مظاهری

در ستون اخلاق در حوزه این شماره، درس اخلاق آیت الله مظاهری با عنوان «صبر در خانه» می خوانیم: ممکن نیست بین زن و شوهر، توافق صد در صدی برقرار شود، چرا که اختلاف سلیقه و عقیده در افراد طبیعی است. از این جهت اگر بین زن و شوهر 50 درصد توافق اخلاقی حاکم باشد، زن و شوهر خوبی هستند و اگر این توافق اخلاقی به 70 درصد برسد، خانوادۀ نمونه ای می شود.

اگر دو طرف زندگی بر نقاط اختلافی پافشاری نکنند، خانه بهشت دنیا می شود؛ در غیر این صورت این زندگی نیست، بلکه مرگ تدریجی است. زندگی، وقتی زندگی می شود که به جای دامن زدن به اختلافات، محبت، عفو، ایثار و از خودگذشتگی حکم فرما باشد و آن چند درصد اختلاف، با کرامت اخلاقی حل شود.

مهم ترین عناوین در بخش «افق خانواده» نیز عبارتند از: «لطفاً بیدار شوید نوجوانان در خطرند»، «راه اندازی خانه کتاب آسمان ویژه خانواده و نوجوان»، «کنترل فرزندان، چرا و چگونه»، «تاکسیِ سفید»، چهار نکته ورزشی برای افراد بالای 40 سال».

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha