چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام سیدمهدی امیری ارجمند، امام جمعه شهرستان نور

حوزه/ امام جمعه نور گفت: تجربه نشان داده هر جا روحانیت وارد میدان شده، کارها درست پیشرفته و در این شرائط حضور مبلغین برای ارتقاء فرهنگ درجامعه ضرورت همه جانبه دارد.

 به گزارش خبر گزاری «حوزه» حجت الاسلام امیری ارجمند امام جمعه شهرستان نور در گردهمایی طلاب و فضلای شهرستان نوری مقیم حوزه علمیه قم  که شب گذشته در دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد بیان داشت: حضور با صلابت مردم در صحنه ها، نشان دهنده عمق وفاداری جامعه به نظام و ارکان انقلاب و به خصوص به ولایت فقیه و رهبری است.

 وی عنوان کرد: این حضور موجب یاس دشمن از اهداف خود می شود و امیدوارم مردم بار دیگر در7 اسفند این عظمت نظام را در دو انتخابات پیش رو به رخ دشمن بکشانند.

امام جمعه نور در ادامه یکی از برکات حوزه را برپایی این گونه جلسات دانست و افزود: این نوع جلسات و هم اندیشی طلاب و فضلا با علما و امامان جمعه موجب ارتقاء سطح فرهنگی و فکری می شود قطعا ثمرات مفیدی برای منطقه خواهد داشت.

 حجت الاسلام امیری رسالت طلاب و مبلغین و روحانیون را در این شرائط بسیار حساس و سنگین برشمرد و ابراز داشت: دشمن برای از بین بردن سطح فرهنگی جامعه اقدامات وسیعی کرده و در این مسیر تنها قشری که می تواند جلوی این نفوذ فرهنگی را بگیرد حوزه است.

 وی بیان داشت: حوزه  در این شرائط حساس، همانند گذشته وارد میدان شود و تجربه هم نشان داده هر جا روحانیت وارد کاری شده، کارها درست پیشرفته و در این شرائط حضور مبلغین برای ارتقاء فرهنگ جامعه ضرورت همه جانبه دارد.

 امام جمعه شهرستان نور با بیان اینکه برای ارتقاء سطح فرهنگ، فریضه امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با فساد نیاز به یک عزم جدی و همه جانبه از سوی همه نهادهای فرهنگی است تاکید کرد: تا مسئولین فرهنگی در قبال مسائل فرهنگ، از بین رفتن انواع فساد در جامعه احساس مسؤلیت نکنند وضع به همین منوال خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: مراکزی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه و حتی مساجد نیازمند به روحانی با سواد و با تقوا هستند؛ ولی متأسفانه شاهد حضور کم رنگ طلاب و مبلغین در این سطح هستیم که امیداوریم با همکاری همه نهادهای زیر ربط این مشکل نیز برطرف شود.

 انتهای پیام:40/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha