سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
انجمن فقه و حقوق

حوزه/ پیش کرسی نظریه پردازی نگاه فقهی نو به حاجبیت اخوه در ارث (تجدید الموقف تجاه حجب الکلالات فی الارث)، با حضور اساتید و فضلای حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرگار خبرگزاری «حوزه»، در این نشست علمی که از سوی انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه قم و کمیسیون کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره حوزوی در سالن همایش های انجمن های علمی حوزه برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین خالد الغفوری، به عنوان نظریه پرداز این نشست، نظریه خود را مطرح ساخت.
این نشست با حضور آیت الله  ابوالقاسم علیدوست و حجت الاسلام سید علی علوی قزوینی به عنوان داور و حجج اسلام  جفعر نجفی بستان و عباس ظهیری و با حضور حجت الاسلام و رضا اسلامی، نماینده کمیسیون کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره حوزوی برگزار شد که پس از ارائه نظریه پرداز، داوران نظریه مربوطه را نقد کرده و داوران نیز نظر خود را مطرح ساختند که نظریه پرداز در پایان نشست، به نقدهای مطرح شده پاسخ داد.
حجت الاسلام اسلامی در پایان این نشست به خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: نظریه فقها در بحث ارث، برادر متوفی از طریق اشتراک پدر و مادر ثابت شود، مقدم بر برادری است که تنها از ناحیه پدر یا ناحیه مادر با متوفی ارتباط دارد.
نماینده کمیسیون کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره حوزوی درباره نظریه مطرح شده گفت: بر اساس نظریه مطرح شده از سوی حجت الاسلام الغفوری، برادر متوفی فرق نمی کند که از یک طریق یا از دو طریق اشتراک داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: این نظریه در کمیسیون کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره حوزوی مورد بررسی قرار می گیرد که در صورت تأیید صلاحیت مطرح شدن در کرسی نظریه پردازی، نظریه پرداز تحقیق خود را با حضور چهار منتقد و چهار داور، مطرح و در این نشست بررسی انجام می پذیرد.
انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha