شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ افتتاح نمایشگاه حوزه و عرصه بین الملل

حوزه/ آخرین دستاوردهای موسسات و نهادهای علمی و فرهنگی موسسات مرتبط با حوزه و یا عرصه دین در نمایشگاهی در حاشیه همایش حوزه در عرصه بین الملل ارایه شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، همایش «حوزه و عرصه بین الملل»، امروز پنجشنبه، سیزدهم اسفندماه با حضور علما و مراجع و بزرگان حوزه و فعالان عرصه بین الملل به ویژه در عرصه دینی در مدرسه امام کاظم(ع) آغاز به کارکرد.

در حاشیه این مراسم فعالان حوزوی آخرین دستاوردهای خود در عرصه تبلیغ بین الملل را در قالب یک طرح نمایشگاهی به این کنگره آوردند و در معرض دید علاقه مندان قرار دادند.

 یکی از نهادهای فعال در این نمایشگاه، غرفه فعالیت های امور بین الملل مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران است که در این غرفه به فعالیت های این حوزه و مبلغان خواهر در عرصه بین الملل اشاره کرد.

از دیگر غرفه های این نمایشگاه می توان به غرفه موسسه بین المللی مطالعات اسلامی اشاره کرد که در این غرفه به شرایط فعالیت و چگونگی پذیرش و آموزش فعالان این عرصه اشاره شده است.

موسسه فرهنگی میراث مشترک ایرانیان و شبه قاره هند

غرفه موسسه فرهنگی میراث مشترک ایرانیان و شبه قاره هند از دیگر غرفه های این نمایشگاه است که در این غرفه کتاب هایی چون هند در یک نگاه، صاحب عبقات، تاریخ فرشته، تمدن هند، خدا و... به نمایش درآمده است.

از دیگر کتب عرضه شده در این غرفه می توان به کتاب تاریخ مساجد پاکستان، تذکره علما امروهه، دهلی کل اوراج، لکهنو، حافظ اسرار، فهرست نسخ کتابخانه دهلی، ماهاتماگاندی، هند برنده آزادی، سیمنار بین الملل تاج محل، سمینار بین المللی حج نماد همبستگی جهانی و دبستان مذاهب اشاره کرد.

دفتر تبلیغات اسلامی

از دیگر غرفه های فعال و حاضر در این نمایشگاه می توان به غرفه دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد؛ در این غرفه، سند چشم انداز دفتر، به همین بیانیه فعالیت ها و بیان فعالیت های این دفتر در سطح بین المللی ارایه شده است.

از جمله برنامه هایی که در این غرفه به نمایش در آمده است می توان به ترجمه بیش از 50 مقاله با ویژگی های جوامع مسلمان در اروپا اشاره کرد؛ ویژه نامه جامعه مسلمانان در انگلستان، اسپانیا، بلژیک و دانمارک و.... از جمله این کتب است.

مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

از دیگر غرفه های فعال در این نمایشگاه می توان به غرفه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی اشاره کرد که این مرکز نیز دستاوردهای عرصه بین الملل خود را در این نمایشگاه عرضه کرده است.

در این غرفه مجموعه کامل مثنوی معنوی، مجموعه نرم افزار حافظ، شاهنامه فردوسی، نورالسیره، نوراحکام، درایه النور، کتابخانه حکمت اسلامی، خانواده موفق، شجره طوبی، المیزان، درس هایی از قرآن، تفسیر نور، نسیم رحمت و... از این مرکز ارایه شده است.

جامع التفاسیر ،جامع الروایات، دروس حوزوی، ریاض المسایل، آثار خواجه نصیرالدین طوسی و... از جمله آثار نرم افزاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

مرکز پایگاه جامع منابع اسلامی

مرکز پایگاه جامع منابع اسلامی از دیگر غرفه هایی است که در این نمایشگاه آثار خود را پیرامون مباحث مختلف بین الملل و تبلیغ بین الملل در معرض دید علاقه مندان قرار داده است.

بزرگترین و جامع ترین کتاب کتابخانه دیجیتالی جهان اسلام مهمترین دستاوردی است که در غرفه مرکز پایگاه جامع منابع اسلامی

 عرضه شده است و علاقه مندان خاص خود را نیز در این نمایشگاه دارد.

مجمع جهانی اهل بیت(ع)

مجمع جهانی اهل بیت(ع) از دیگر غرفه هایی است که با حضور در این نمایشگاه آثار خود را پیرامون مکتب اهل بیت(ع) و برنامه های فرهنگی و تبلیغی خود را در این عرصه ارایه کرده است.

در این غرفه آثار علمی و فرهنگی این مجمع به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، اسپانیولی، ترکی استامبولی، روسی و چینی و... عرضه شده است؛ از دیگر بخش های این غرفه می توان به نرم افزارهای تخصصی اشاره کرد.

از دیگر غرفه های فعال و حاضر در این نمایشگاه می توان به غرفه موسسه امام خمینی(ره) اشاره کرد که با آثار متنوع خود در عرصه بین الملل پای به این نمایشگاه گذاشته است؛ غرفه همسایه این موسسه، غرفه موسسه امام هادی(ع) است که این موسسه نیز با کتب اعتقادی و کلامی خود پیرامون مکتب اهل بیت(ع) پای به این نمایشگاه گذارده است.

در غرفه موسسه امام هادی آثاری چون تفریع الفواد، لحظه های عروج، در حریم یاس، 3 خطبه حضرت زهرا(س)، چشمه سار کوثر، گفتگوهای سیدالشهدا، گفتگوهای امیرالمومنین، ولایت نامه، سیب بهشت، خطبه های معصومین و مخروط و اوج نگاه به چشم می خورد.

از دیگر غرفه های حاضر در این نمایشگاه می توان به غرفه موسسه زبان  و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی(ص) العالمیه اشاره کرد که با آثار علمی خود شامل کتب و مقالات علمی در این نمایشگاه حضور یافته است.

از دیگر فعالان این نمایشگاه می توان به موسسه فرهنگی و هنری اندیشه شرق اشاره کرد که این موسسه از موسسات تبلیغی در کشورهای اسپانیولی زبان است که با آثار متعدد خود در حوزه های علمی و فرهنگی در سطوح مختلف سنی پای به این نمایشگاه گذاشته است.

مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای لاتین از دیگر موسسات فعال در عرصه بین الملل است که با آثار علمی خود در این نمایشگاه حضور یافته است و آثار خود را در معرض دید علاقه مندان قرار داده است.

مرکز زبان حوزه از مراکز فعال حوزوی است که در این نمایشگاه حضور یافته است؛ در این مرکز آثار مختلفی مرتبط با آموزش زبان های تخصصی به طلاب ارایه شده است.

از جمله این آثار می توان به الوافر، مرجع الطلاب، الافعال المتداوله، المنجد، البیان فی غریب اعراب القرآن، فرهنگ روان عربی به فارسی، فرهنگ اصطلاحات معصار عربی –فارسی و فرهنگ عربی به فارسی سمیح اشاره کرد.

مجمع جهانی تقریب مذاهب نیز از جمله موسسات علمی و فرهنگی بین المللی است که با سابقه سالها تلاش در زمینه ایجاد فضای وفاق و تشریک مساعی بین کشورهای اسلامی پای به این نمایشگاه گذاشته است.

از دیگر نهادهای فعالی که به این نمایشگاه پای گذاشته است می توان به مرکز تربیت مبلغ بین الملل جامعه المرتضی(ع) از دیگر نهادهایی بود که با دایر کردن غرفه تخصصی پای به این نمایشگاه گذاشته است.

همچنین دبیرخانه کنگره مقابله با جریان های تکفیری و موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) نیز در این نمایشگاه حاضر شده است و به ارایه آخرین دستاوردهای علمی و فرهنگی خود پرداخته است.

گفتنی است در این غرفه آثار و مقالات برگزیده دو همایش مقابله با جریان های تکفیری در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است؛ همچنین کتابچه داعش و گروه های سلفی، کتاب تخریب اماکن مذهبی به دست داعش و... از جمله آثاری است که از سوی این نهاد در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

از دیگر نهادهای فعالی که در این نمایشگاه اقدام به عرضه آثار خود کرده است می توان به غرفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره کرد که عهده دار تبلیغ در عرصه بین الملل است و آثار و منشورات خود را پیرامون موضوع تبلیغ بین الملل را نیز در معرض دید علاقه مندان قرار داده است.

غرفه آثار روحانیت

از دیگر غرفه های این نمایشگاه می توان به غرفه آثار روحانیت در ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرد که در این غرفه نیز منشوراتی از فعالیت های طلاب در میان نیروهای مسلح ارایه شده است.

یکی دیگر غرفه هایی که در این نمایشگاه حضور یافته است غرفه موسسه نسیم حیات معنوی است که در این غرفه آثار این موسسه ارایه شده است.

آخرین غرفه ای که در این نمایشگاه برپا شده است غرفه موسسه مرکز نشر بین الملل طوبای محبت – رسالت غدیر است که این دو مجموعه نیز آثار خود را در این نمایشگاه عرضه کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha