شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمد هادی عبدخدایی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی گفت: آیت الله واعظ طبسی شخصیت برجسته علمی بودند که اشتغالات زیاد موجب شد ایشان زمان کافی برای تدریس، نداشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی عبدخدایی، منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد، با ارتحال آیت الله واعظ حوزه علمیه شخصیت بزرگی را از دست داده، اظهار داشت: آیت الله واعظ طبسی شخصیت برجسته علمی بودند که اشتغالات زیاد موجب شد که ایشان زمان کافی برای تدریس نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آن مرحوم همیشه در فکر حوزه علمیه و عظمت و شخصیت آن بوده، ابراز داشت: تاسیس دانشگاه رضوی نیز در همین راستا و به منظور تربیت استادان آگاه و بصیر بوده است.

منتخب مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به استعدا وافر عالمانی که وارد مسائل اجرایی شده اند، تصریح کرد: اگر این افراد تنها در رشته فقه و اصول  به کار می برند، به مراتب بالاتری نائل می شدند که آیت الله واعظ طبسی نیز از جمله همین افراد بود.

وی گفت: البته ورود به سیاست و مسائل اجرایی از ضروریات امروز دنیای اسلام است و هم اکنون زحمت های هزار ساله عالمان دین باید پیاده شود که این مهم امروز به عهده برخی از عالمانی است که در عرصه سیاسی ورود داشته اند.

حجت الاسلام  و المسلمین عبدخدایی به مدیریت بالای آیت الله واعظ طبسی اشاره و خاطر نشان کرد: وضع امروز آستان قدس رضوی نشانه این مدیریت والاست که قابل انکار نیست و این امر موجب شده که امروز زائران در رفاه باشند.

وی به خدمات چشم گیر آن مرحوم در امور فرهنگی، احداث دانشگاه ، فعالیت های تبلیغی، ایجاد بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی اشاره کرد و درباره شخصیت فردی نماینده فقید ولی فقیه در خراسان، ابراز داشت: وی از نظر تقوا و تدین فردی برجسته و مقید به دین و خدا بود.

سفیر اسبق ایران در واتیکان با تاکید بر این که کمتر مدیری در کشور مانند وی مشاهده کرده، ابراز داشت: آنهایی که در خارج از کشور آستان قدس رضوی را می شناسند این مرکز را مقدس می دانند و واقعیت این است که اینجا بی نظیر و بهترین مرکز برای فعالیت های اسلامی می باشد.

منتخب مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید امکانات ملی و دولتی در اختیار این حرم باشد که شامل امکانات شهری و حمل و نقل و ... است، گفت: این آستان مقدس را می بایست به صورتی بین المللی دید و همان طور که  دیگران از فضاهای مقدس خود بهره برداری می کنند، ما نیز باید از قداست این مرکز، بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha