دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: امروز جامعه اسلامی این امنیت را مدیون شهدا و خانوده آنها می داند و در حال حاضر همه می بینند که کشور از شرق تا غرب و جنوب در محاصره دشمن است، ولی با عنایت باری تعالی کشور در امنیت قرار دارد.

 به گزارش خبر گزاری «حوزه» حضرت آیت الله جوادی آملی بعد ازظهر امروز در دیدار  حجت الاسلام و المسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید  و امور ایثارگران  که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزارشد، بر خدمت رسانی و زنده نگهداشتن یاد و خاطره آنها، از سوی جامعه و مسئولین تأکید کردند.

این مرجع تقلید با بیان این که شهید ،مقام و جایگاه بسیار ارزشمندی در پیشگاه خدا دارد، افزودند:  شهدا کسانی هستند، که در راه دین شهید شدند و جان خود را فدای اسلام و ولایت کردند و بالاتر این که این دسته زنده وارد عالم برزخ می شوند و بیدارند.

 ایشان بیان داشتند: در مقام و منزلت شهدا همین اندازه بس که از خدای متعال می خواهند کسانی که در دنیا در مسیر و  ادامه راه آنها در حال حرکت اند،کمک کنند  تا به شهدا برسند و این نشان از این حقیقت است که آنها در عالم برزخ بیدار و از عالم آگاهی دارند.

این مفسر قرآن کریم خاطر نشان ساختند: بهترین خدمت رسانی به خانواده شهدا این است که فرزندان مستعد آنها شناسایی و در قدم بعدی برای تحصیل در حوزه و دانشگاه حمایت شوند، این ها سرمایه کشورند چون بعضی از گروهها که یکی شهداء هستند، مورد لطف و حمایت خدا قرار دارند از این رو مسئولین هم باید رفتارشان این گونه باشد.

 حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: اگر فرزندان مستعد آنها حمایت شوند و به حوزه و دانشگاه بیایند چون مورد حمایت خدا و حضرت ولی عصر(ع)قرار دارند، فضای حوزه و دانشگاه را معطر می کنند؛ این طور نیست کسی که در راه خدا خون داد، تنها در قیامت به حساب او رسیدگی شود، بلکه در همین دنیا هم مورد حمایت است.

فرزندان شاهد شناسنامه دارند

 این مرجع تقلید ادامه دادند: دلیل دیگر این حمایت این است که فرزندان شاهد شناسنامه دارند؛ پدران آنها با کمال اخلاص جان خود را در راه دین نثار کردند و  صد در صد عمل آنها از روی اخلاص بوده است.

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان ساختند: در دوران دفاع مقدس که جوانان، عازم میدان نبرد می شدند و شهید می شدند بنیاد شهیدی نبود که به حمایت آنها فکر  کند،بلکه تنها به حفظ دین و اطاعت از ولی فقیه و خمینی کبیر و اسلام فکر می کردند.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: اگر این  استعدادهای درخشان فرزندان شاهد مورد حمایت قرار بگیرند تا وارد حوزه شوند  کشور با وجود این افراد حفظ خواهد شد و در این سخن جای شکی نیست.

 این مرجع تقلید بابیان اینکه  انسان  ابتدا می میرد بعد در عالم برزخ زنده می شود، ولی شهدا  با حیات وارد  عالم برزخ می شوند بیان داشتند: به همین دلیل هر چه به این خانوده ها خدمت کنیم، دعای آنها در حق ما مستجاب است چون شهید به فکر دیگران است.

 حضرت آیت الله جوادی آملی  تصریح نمودند: امروز جامعه اسلامی این امنیت را مدیون شهدا و خانوده آنها می داند و در حال حاضر همه می بینند که کشور از شرق گرفته تا غرب و جنوب در محاصره دشمن است، ولی با عنایت باریتعالی کشور در امنیت قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha