دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام قاضی دزفولی

حوزه/ امام جمعه دزفول، با بیان این که الگوگیری از حضرت فاطمه(س) امری پویا و بالنده در همه دوران است، اظهار داشت: معرفت به حضرت زهرا(س)، معرفت به پیامبر اکرم(ص) می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی قاضی دزفولی، امام‌جمعه دزفول، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با تأکید بر این که حضرت فاطمه(س) شخصیتی ممتاز در تاریخ بشریت است، عنوان کرد: اینکه پیامبر اکرم(ص) با تعابیر و عناوین مختلف از حضرت فاطمه(س) یاد می‌کنند، نشان از جایگاه ویژه ایشان دارد و شاید بتوان لقب «ام‌ابیها» را این‌گونه تعبیر کرد که پیغمبر(ص) می‌خواهند بگویند فاطمه(س) شایسته همان احترامی است که در قرآن کریم برای والدین به‌ویژه مادر ذکرشده است.

وی با اشاره به روایتی از امام زمان(عج) مبنی بر این که «و فِی ابْنَةَ رَسُول الله(ص) لی أُسْوَةُ حَسَنَةً» ادامه داد: امام معصوم (ع) که زنده و حاضر و حجت خدا بر زمین است، حضرت زهرا(س) را اسوه و الگوی خود می‌داند؛ لذا پیداست الگو بودن حضرت امری پویا و بالنده در همه دوران است، الگوگیری از حضرت فاطمه(س) حیات‌بخش و پویا می‌باشد.

امام‌جمعه دزفول ادامه داد: در روایت آمده حضرت فاطمه(س) برای کمک به سائل نابینا در مقابل او حاضر نمی‌شوند و از میان در به او کمک می‌کنند، لکن زمانی که دفاع از ولایت به میان می‌آید، ایشان که مستور بودن و پوشش و حجاب ظاهری و عصمت درونی و طهارت روحشان زبانزد است، از خانه خارج شده و با حضور در جماعت به دفاع از ولایت می‌پردازند به دفاع از ولایت می‌پردازند، یعنی ولایت از همه‌چیز بالاتر است، چرا که به‌واسطه ولایت احکام اسلام اقامه خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی افزود: معرفت به حضرت زهرا(س)، معرفت به پیامبر اکرم(ص) و اگر معرفت پیامبر(ص) حاصل شد، معرفت به دین پیدا کرده‌ایم که نشانه رشد و کمال است؛ بنابراین معرفت، محبت و مودت حضرت فاطمه(س) سبب افزایش ایمان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجر پیامبر(ص) در ازای زحمتی که برای هدایت مسلمانان کشیدند، محبت و مودت اهل‌بیت(ع) است، گفت: محور وحدت میان مسلمانان محبت و مودت حضرت زهرا(س) است، چراکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند«هرکه فاطمه(س)را دوست دارد، مرا دوست دارد و کسی که مرا دوست دارد، خدا را دوست دارد و هرکه فاطمه(س) را به غضب بیاورد، مرا به غضب آورده و کسی که مرا به غضب آورد، خدا را غضبناک کرده است».

استاد حوزه علمیه خوزستان در پایان گفت: دشمن با دست‌آویز قرار دادن جریان شهادت حضرت فاطمه(س) سعی در فتنه و تفرقه میان مسلمانان و دور کردن جامعه اسلامی از محور اصلی وحدت، یعنی محبت و مودت اهل‌بیت(ع) دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha