جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ در امر تبلیغ، فرهنگ اهل بیت(ع) را بشناسانیم و در بیان آثار و برکات انقلاب باشیم؛ سعی کنیم منبرها با محتوا اسلامی باشد که مخاطب را به خود جذب کند.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار مبلغین اعزامی از سوی  اوقاف و امور خیریه استان قم، خاطر نشان کردند: تبلیغ در اسلام امری مهم و ضروری در پیشبرد معارف اسلامی می باشد که از آغاز اسلام این امر از جمله اعمال و کارهای ویژه ای می باشد که نبی اکرم (ص) نیز به این امر عنایت خاصی داشتند.

معظم له در ادامه افزودند: معلومات و اخلاق اسلامی در تبلیغ می تواند تاثیر بسزایی درآگاهی بخشی به عموم افراد جامعه داشته باشد و خود این امر سبب وجود ابعاد شخصیتی والایی در مبلغ خواهد بود.

این مرجع تقلید تاکید کردند:  همواره باید در انجام رسالت خود با جدیت در ارشاد مردم گام برداریم و سعی کنیم در امر تبلیغ از افرادی که در این امر موفق بودند الگو بگیریم.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بیان آثار و برکات امامزادگان در جامعه  گفتند: امامزادگان با تاریخ اهل بیت علیهم السلام ارتباط دارند و همواره در طول تاریخ با حکومت های ظالم در ستیز بودند، چرا که خواهان حکومتی همسو با ولایت که با خدا در ارتباط باشد بوده اند.

ایشان با تاکید بر جایگاه علمی و اسلامی قم در طول تاریخ اظهار داشتند: قم در طول تاریخ به عنوان شهر مذهبی و پشتیبان فرهنگ اهل بیت(ع) بوده و همچون آشیانه اهل بیت(ع) می باشد؛ چرا که در برهه ای از تاریخ، قم دارای ظرفیتی بالغ بر 200 هزار محدث بوده که متاسفانه امروزه این آمار وجود ندارد.

معظم له با اشاره به رسالت خطیر مبلغین و حوزه های علمیه ابراز داشتند: رسالت شما ارتباط با رسالت امامزادگان و اهل بیت علیهم السلام می باشد، چرا که آنان نیز برای انجام وظیفه خود همیشه در حال هجرت بودند، لذا باید دقت داشته باشیم که در مرحله اول، خودمان با حلم و اخلاق با مردم برخورد کنیم، چرا که در جامعه مسئولیت خطیری بر عهده ما می باشد، لذا باید در امر تبلیغ، فرهنگ اهل بیت(ع) را بشناسانیم و در بیان آثار و برکات انقلاب باشیم؛ سعی کنیم منبرهای ما با محتوا اسلامی باشد که مخاطب را به خود جذب کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha