چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 375930
۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
مراسم اعتکاف

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان از میزبانی و آماده سازی ۱۷۰ مسجد در سطح استان برای میهمانان مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از خرم آباد ؛حجت الاسلام سعید مهدوی امین ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون  فرهنگی در مناسبت های مذهبی در بیت امام جمعه خرم آباد گفت:پیش بینی می شود امسال آمار معتکفان استان لرستان به ۲۰ هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان لرستان اندیشیده شده، افزود: بیش از ۲۰۰ مبلغ در دو بخش خواهران و برادران در بین معتکفان حضور دارند و برنامه های مختلف مذهبی و مشاوره ای را برای آنها انجام می دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان همچنین از حضور مداحان و مربیان قرآنی برای ایجاد فضای معنوی بیشتر در مراسم اعتکاف خبر داد و تصریح کرد: در این رابطه نیز ۱۰۰ مربی قران و ۱۰۰ مداح در خدمت معتکفان هستند.

حجت الاسلام مهدوی امین با بیان این که سال گذشته ۱۸ هزار نفر در ۱۶۳ مسجد استان لرستان معتکف شدند، یادآور شد: از این میزان ۸۴ درصد را خواهران و ۱۶ درصد را برادران تشکیل دادند.

وی در پایان با بیان این که در سال گذشته میزان آمار معتکفان در شهرها ۷۸ درصد و در روستاهای استان ۲۲ درصد بوده، خاطرنشان  کرد: از این آمار ۸۰ درصد از معتکفان از جوانان مومن و مذهبی بوده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha