سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال صبح امروز در جلسه عمومی طلاب و فضلای استان بوشهر

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه هسته مرکزی حرکت انقلاب حوزه‌های علمیه، روحانیون و عنصر برخاسته از حوزه یعنی رهبر کبیر انقلاب بوده‌اند، گفت: روحانیت علت محدثه انقلاب بوده است و علت مقبیه انقلاب نیز خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال صبح امروز در جلسه عمومی طلاب و فضلای استان بوشهر که امروز جمعه  در مدرسه علمیه امام عصر(عج) قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: امام علی(ع) فرمودند، یکی از کلیدی‌ترین شخصیت‌هایی که قوام ملت‌ها و امت‌ها را تثبیت می‌کند، آن فقیهی است که عالم به جمیع علوم بایسته باشد و به جز خدای تبارک و تعالی از احدی و قدرتی ترس در خود راه ندهد.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام، نهضت‌ها و انقلاب‌های متعددی را شاهد بوده‌ایم، بیان کرد: با ورق زدن صفحات تاریخ اسلام مشاهده خواهیم کرد که بعضی از این نهضت‌ها برای احیای معارف اسلام بوده و برخی نیز برای احیای جایگاه با عظمت اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی و بعض از نهضت‌ها نیز برای رفع تبعیض در جامعه بوده‌اند.

مدیر حوزه علمیه استان قم با طرح این سؤال که چرا این نهضت‌ها به یک سرانجام مثبت و تثبیت شده نرسیدند، ابراز داشت: در این نهضت‌ها خلأ حضور یک شخصیت فقیه جامع‌الشرایط که از هیچ قدرتی و از هیچ احدی ترس بر دل راه ندهد احساس می‌شد.

وی با بیان اینکه بعضی از نهضت‌ها مانند نهضت شعوبیه شعارشان آیه «یاایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبایل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم ان الله علیم خبیر »؛ (سوره حجرات/آیه 13) (ای مردم ما شما را از یک مرد و زن یعنی از آدم و حوا آفریده‌ایم و شما را در قبایل گوناگون قرار داده‌ایم تا یکدیگر را بشناسید. اینها ملاک برتری نیست. گرامی‌ترین شما نزد خداوند باتقواترین شماست. خداوند بسیار دانا و بسیار آگاه است.)، گفت: عدم نظارت، کیاست، هوشیاری، بصیرت و کفایت رهبران نهضت شعوبیه کار را به جایی رساند تبعیض بین عناصر اصلی این نهضت حاکم شد.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال با بیان اینکه امام(ره) معمار انقلاب ایران بسیار حساب شده و هوشیارانه عمل می کردند، عنوان کرد: وقتی در سال 42 از سوی رژیم به امام گفتند که طرفداران شما همه کشته شده‌اند دیگر حرف شما چیست، امام پاسخ دادند سربازان من در قنداق‌ها هستند آنها رشد می‌کنند و روزی به صحنه می‌آیند و شمار را خلع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جریان‌هایی که بعد از ارتحال امام(ره) اتفاق افتاد هر کدام کافی بود که انقلاب را نابود کند، گفت: توطئه برج‌های دوقلو و حمله به افغانستان برای ایجاد ردپا در کنار ایران، چراغ سبز نشان دادن به صدام برای حمله به کویت، آتش‌بازی‌هایی که در خلیج‌فارس به راه انداختند، جنگ 8 ساله، جریان مقاومت، سوریه، بحرین و یمن، جریان‌هایی هستند که استکبار با هدف نابودی انقلاب اسلامی آغاز کرده‌اند.

مدیر حوزه علمیه استان  قم بیان کرد: پس از ارتحال امام(ره)، آیت‌الله العظمی خامنه‌ای سکاندار این نظام شدند و با بصیرت کامل و منحصر به فرد توانستند نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.

وی تصریح کرد: در جریان‌های اخیر دشمنان استکباری با دهلیزی به نام برجام یک توطئه حساب شده‌ای را برای ورود به مراکز هسته‌های مرکزی انقلاب پیش بینی کرده بودند ولی رهبری خروشیدند و بحث نفوذ استکبار را بعد از برجام مطرح کردند.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال با بیان اینکه هسته مرکزی حرکت انقلاب حوزه‌های علمیه، روحانیون و عنصر برخاسته از حوزه یعنی رهبر کبیر انقلاب بوده‌اند، گفت: روحانیت علت محدثه انقلاب بوده است و علت مبقیه انقلاب نیز خواهد بود.

وی عنوان کرد: دشمن فهمیده است همانگونه که همه اقشار جامعه را به وسیله فضای مجازی مورد هجوم قرار داده، می‌تواند با مورد هجوم قرار دادن روحانیت اضمحلال این انقلاب را شاهد باشد.

مدیر حوزه علمیه قم ادامه داد: رهبری در اسفند سال 94 خطاب به اعضای مجمع نمایندگان طلاب فرمودند که حوزه علمیه باید انقلابی بماند و این اشاره به این معنا است که حوزویان باید بدانند که شما مورد هدف استکبار قرار دارید.

وی با اشاره به اینکه برنامه، فکر و اندیشه دشمن بر این اصل استوار است که قشر کارآمد روحانیون که علت محدثه انقلاب هستند و باید علت مبقیه نیز باشند را مضمحل کنند، گفت: اهتمام رهبری و مراجع تقلید بر صلابت و سلامت جایگاه حوزه علمیه در انقلاب است و دغدغه‌هایی که مراجع داشتند در انضباط تحصیلی، اهتمام طلاب و فضلا به موضوع تحصیل و مجهز شدن به علوم ناب اسلامی در همین راستا است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha