یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام فرخ فال

حوزه/ مسئله تهذیب و اخلاق، اعتقادات و هجرت، سه موضوع مهمی بود که علاوه بر بررسی راهکارهای عملی در کمیته‌های مجمع عمومی جامعه مدرسین، جلسات و اجلاسیه هایی نیز در این رابطه گرفته شد تا گام‌های ابتدایی در این مسئله برداشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد فرخ فال در دیدار اعضای هیئت‌رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آیت الله العظمی مکارم، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌گرفته و همچنین مهم‌ترین طرح‌هایی که برای آینده برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: در آغاز تأسیس مجمع عمومی جامعه مدرسین در دیدار با مراجع عظام تقلید ، دغدغه‌های ایشان فهرست و اولویت‌بندی شد و در دستور کار کمیته‌های مجمع قرار گرفت تا با دقت، بررسی و طرح‌های مربوطه به شورای عالی جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه‌های علمیه جهت فرآیند اجرا، ارسال شود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: مسئله تهذیب و اخلاق، اعتقادات و هجرت، سه موضوع مهمی بود که علاوه بر بررسی راهکارهای عملی در کمیته‌های مجمع، جلسات و اجلاسیه هایی نیز در این رابطه گرفته شد تا گام‌های ابتدایی در این مسئله برداشته شود.

مدیر حوزه علمیه استان قم افزود: مجمع عمومی جامعه مدرسین از ظرفیت بالا و ساختار خوبی برخوردار است و چون جمع اساتید و عالمان می‌باشد می‌تواند در مسائل مختلف ورودی مبارک داشته باشد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین فرخ فال بابیان اینکه حرکت به‌موقع و سنجیده آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در برگزاری اجلاسیه های "خطر جریان‌های تکفیری" باعث شده که علمای الازهر به ایشان لبیک بگویند و بر ضرورت ادامه فعالیت‌های علمای مذاهب مختلف در رابطه با خطرات ناشی از تفکر تکفیر، پافشاری کنند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین در پایان ضمن تقدیر و تشکر از راهنمایی‌ها و رهنمودهای آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی درگذشته و حال افزود: مجمع عمومی جامعه مدرسین این آمادگی را دارد تا در امور محتوایی و برگزاری مسائل مربوط به اجلاسیه "خطر جریان‌های تکفیری" در هر مقطعی که لازم است و صلاح می‌دانند کمک و یاری نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha