چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای

حوزه/ رئیس ستاد اعتکاف استان قم گفت: امسال با افزایش دو مسجد به مساجد پذیرای معتکفین، شاهد حضور ۱۴ هزار معتکف خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد مرکزی اعتکاف استان قم با آیت‌الله یزدی رئیس شورای عالی  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: امسال با افزایش دو مسجد به مساجد پذیرای معتکفین، شاهد حضور 14 هزار معتکف خواهیم بود.

وی افزود: همچنین امسال 22 هزار نفر در استان قم برای حضور در مراسم اعتکاف ثبت نام کردند و به دلیل کمبود فضا توان پذیرش همه متقاضیان را نداریم و این مساله از نقاط ضعف همیشگی این گونه مراسم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای خاطرنشان کرد: به دلیل گستردگی اعتکاف تاکید ما بر آسیب شناسی و کاهش آسیب‌ها است و باید این ظرفیت برای حضور 700 هزار نفری که در سطح کشور در مراسم شرکت می کنند فعال تر شود.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم گفت: امسال با همکاری جامعه المصطفی(ص)  این مراسم در ده ها کشور جهان نیز برگزار می شود که در برخی از مساجد مثل مرکز اسلامی هامبورگ، صدها نفر در این مراسم شرکت می کنند.

وی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در زدودن مهجوریت از این عمل عبادی، تصریح کرد: این عمل عبادی با حمایت مراجع و رهبری مراسم معنوی اعتکاف در کشور گسترش چشمگیری داشته و امروز صدها هزار جوان را در این مسیر همراه کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای با اشاره به برگزاری جشنواره اعتکاف در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی بیان کرد: تدوین نظر مراجع و علما در خصوص اعتکاف و ترجمه به چهار زبان زنده دنیا، تدوین کتب اعتکاف و السنه با همکاری موسسه دارالحدیث، اعتکاف در کتب فقهی با همکاری مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، موضوع شناسی مساجد جامع، استفتائات اعتکاف و آسیب شناسی اعتکاف، از جمله فعالیت های جنبی این ستاد بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha