دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم اعتکاف

حوزه/ ۱۳۰ طلبه مدرسه علمیه صاحب صاحب الزمان(عج) اصفهان در مراسم اعتکاف شرکت می کنند.

«حجت الاسلام محمود میررضی»، در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان ، با اشاره به اهمیت نهادینه سازی امور معنوی در بین طلاب حوزه علمیه، اظهار کرد: شعار حوزه، تعالی طلاب در امور آموزشی و تربیتی است. در حالی که در عمل، آموزش های حوزه جهت گیری بیشتری به مباحث آموزشی دارد و از امور تربیتی غفلت شده است.

وی افزود: امور تربیتی، سمت و سو دهنده و زمینه ساز رشد علمی طلاب است و بدون ابزار تربیت، علم آنها نیز بی ثمر و در برخی از آنها منجر به مواضع ضد دینی می گردد. از این رو، به تعبیر بسیاری از بزرگان حوزه که فضای آموزشی طلاب با بمباران درسی مواجه است، اعتکاف، فرصتی مهم برای آنهاست که به بعد تربیتی و اخلاقی خویش نیز بپردازند و در آن نیز به تعالی برسند.

معاون فرهنگی، تربیتی مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) اصفهان، با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف امسال در این مدرسه تحت اشراف آیت الله ناصری دولت آبادی، ابراز نمود: در مراسم های پیشین اعتکاف، شاهد حضور حدود هشتاد طلبه مدرسه بودیم، اما در اعتکاف امسال شاهد استقبال پرشور 130 نفری طلاب متأهل و مجرد هستیم که ما را نیز شگفت زده نموده است.

حجت الاسلام میررضی همدلی و همفکری طلاب این مدرسه در زمینه مسایل اخلاقی را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: طلاب علاقه مند به اعتکاف، ساعت 22 امشب در مسجد مدرسه حضور به هم خواهند رساند تا با توانی مضاعف، سه روز راز و نیاز با خدای رحیم خویش را آغاز سازند.

وی در پایان بیان نمود: در بین طلاب معتکف، اساتیدی چون حجج اسلام والمسلمین «شیخ جعفر ناصری» و «مرتضی آقا تهرانی» به ایراد سخن خواهند پرداخت.

313/14

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha