شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ آیت الله اراکی تأکید کرد: دعوت به وحدت به معنی دعوت به پیوستن به هویت محمدی(ص) و علوی است و اگر جامعه‌ای به این هویت دست یابد، قطعا جامعه واحدی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محسن اراکی، امروز چهارشنبه طی سخنانی به مناسبت ولادت علی(ع)، در جمع مسئولان و کارکنان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با تبریک ولادت امیرالمومنین(ع) و فرا رسیدن روز پدر، اظهار داشت: رسول اکرم(ص) شخصیت، هویت و کلامش جمع الجمعی است، یعنی همه کمالات در وجود نبی اکرم(ص) قرار داده شده و عصاره همه کمالات جهان آفرینش است.

وی با بیان اینکه این عصاره کمالات نیاز به تفسیر دارد و باید بخش بخش این شخصیت جلوه گر شود، گفت: ائمه هدی(ع) جلوه‌های شخصیت رسول اکرم(ص) هستند. مثلا در قیام سید الشهداء(ع) ویژگی هایی نظیر صبر، شجاعت، مقاومت، دلاوری، شهامت و ... وجود دارد که تفسیر بخشی از شخصیت رسول اکرم (ص) است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که همه رفتار و سیره ائمه هدی(ع) شرح رفتار و سنت نبی اکرم(ص) است، افزود: وجود مقدس حضرت علی(ع) نیز همین طور است، یعنی هر موضع‌گیری و رفتاری که علی (ع) داشته به شکلی شرح رفتار و سنت رسول اکرم(ص) است.

وی به جایگاه والای امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: رسول اکرم(ص) می فرماید: «أنا مدينة العلم و علي بابها» و یا این که در جای دیگر می فرماید: «أنا مدینة الحکمة و علی بابها».

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه وحدت اسلامی و مسئولیت مجمع تقریب در این زمینه، افزود: مسئولیت دعوت به وحدت در جهان اسلام، مسئولیت بسیار بزرگی است.

آیت الله اراکی تأکید کرد: دعوت به وحدت به معنی دعوت به پیوستن به هویت محمدی(ص) است و اگر جامعه‌ای به این هویت دست یابد، قطعا جامعه واحدی خواهد شد.

براساس اعلام مجمع تقریب، وی با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُواْ دِينَهُمْ وَكَانُواْ شِيَعًا لَّسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُواْ يَفْعَلُونَ»، اظهار داشت: دعوت ما در تقریب دعوت به پیوند با هویت رسول الله(ع) و امیرالمومنین(ع) اوست.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha