جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی

حوزه/ مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارشاد اصفهان، گفت: اعتکاف فرصتی برای تامل و تفکر و رسیدن به خود و در نهایت، رسیدن به خدا است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله ارزانی عصر امروز در جمع معتکفین در مسجد جامع آقا نور اصفهان با تاکید بر بحث ولایت در اسلام گفت: اهل عِلم باید از اهل عَمل نکته ها بیاموزند و معتکفان مانند آنانی هستند که در حرکت بوده و این امر آنان را در زمره اهل عَمل قرار می داد.

وی افزود: بهترین پاتوق برای مسلمانان مسجد است و پیامبر نیز این گونه بودند و بهترین مکان برای حضور مومن را مسجد می دانستند .

مدیر اداره ارشاد اصفهان با اشاره به روایات متعدد که از پیامبر نقل شده است گفت: پیامبر اسلام نگاه به چهره امیر مومنان را عبادت دانستند و در مسجد به اصحاب خود گفتند کسی که می خواهد معامله ای کم سرمایه و سودمند انجام دهد که تمامی زر سرخ جهان نتواند با آن برابری کند، در چهره علی(ع) با خلوص نیت نظر کند و نتیجه این نگاه آن است که نه تنها می تواند خود را از عذاب نجات دهد بلکه می تواند شفاعت بخش دیگرا نباشد تا هم خود و هم دوستان و خانواده خود را از از آتش جهنم دور سازد.

وی خطاب به معتکفین گفت: برخی در بیرون از این مکان تنها اراده می کنند ولی شما به مرحله عَمل رسیده اید، شما گام اول و دوم که اراده و ریاضت است، برداشته اید و پله سوم تغییر است که در دل رخ می دهد و در این حالت از دعا غافل نشوید.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: روح ما می خواهد به سوی خدا و معنویت برود، ولی نفس ما به دنبال مادیات و هواهای نفسانی است و این دو همواره با هم در تناقض هستند، لذا فلسفه اعتکاف این است که از مادیات و متعلقات آن جدا شویم و به سوی خدا سوق یافته و  خود را پیدا کنیم.

313/38.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha